نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

افزایش طلاق در سال‌های اول و بالای ۳۰ سال ازدواج

منبع
خراسان
بروزرسانی
افزایش طلاق در سال‌های اول و بالای ۳۰ سال ازدواج

خراسان/آمار ثبت احوال و مرکز ملی آمار ایران نشان می‌دهد که بیشترین طلاق‎ها در سال‌های اول تا پنجم ازدواج رخ می‌دهد؛ هرچند آمار جدایی در بین زوجینی که بیش از ۳۰ سال از زندگی مشترک آن‎ها می‌گذرد نیز قابل توجه است.

 آنچه در بین افکار عمومی و عامه مردم شنیده می شود این‎که، طلاق در جامعه و کشور افزایش یافته است اما بر اساس آماری که از سوی سازمان ثبت احوال کشور منتشر شده طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ تعداد طلاق کاهش داشته است؛ آمار بر اساس طول مدت ازدواج تهیه شده است و به دوران های کمتر از یک سال، بین یک تا ۵ سال، ۵ تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۰ سال، ۲۰ تا ۲۵ سال، ۲۵ تا ۲۹ سال و طلاق هایی که بیش از ۳۰ سال رخ داده اند، تقسیم بندی می شود. تعداد طلاق ثبت شده بر حسب طول مدت ازدواج از سال ۹۶ تا ۱۴۰۲ بر اساس آنچه سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده، رو به کاهش گذاشته است؛ بر اساس این آمار بیشترین طلاق‌ها در یک تا ۵ سال اول ازدواج رخ داده‌اند. ایرنا می نویسد: از سال های ۹۶ تا ۱۴۰۲، بیشترین آمار طلاق هایی که کمتر از یک سال از زندگی مشترک رخ داده مربوط به سال ۱۴۰۱ با ۲۰۷ هزار و ۸۸۷ طلاق است و این آمار در ۱۴۰۲ به ۲۰۲ هزار و ۱۸۳ کاهش داشته است.
در همین بازه زمانی بیشترین طلاق سال اول تا پنجم ازدواج با ۵۷ هزار و ۷۸۵ طلاق مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده و کمترین طلاق در همین بازه زمانی، با رخداد ۵۰ هزار و ۹۵۶ طلاق مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده است. میزان طلاق بین سال‌های ۵ تا ۱۰ سال طول مدت زندگی مشترک نیز در همین بازه زمانی با ۴۷ هزار و ۳۶۰ مورد مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است؛ همچنین سال ۱۴۰۱ بیشترین طلاق‎ها با ۳۶ هزار و ۵۶۵ طلاق بین سال های ۱۰ تا ۱۵ سال زندگی مشترک بوده است. همچنین تعداد طلاق بین سال های ۱۵ تا ۲۰ سال از زندگی مشترک با تعداد ۲۶ هزار و ۶۶۹ مورد در سال ۱۴۰۲ رخ داده است؛ بر اساس این آمار تعداد طلاق در سال‌های ۲۰ تا ۲۵ سال زندگی مشترک با ۱۶ هزار و ۹۴۵ متعلق به سال ۱۴۰۲ بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره