نماد آخرین خبر

مشاهده ۳ رأس از کوچکترین گوزن‌های کشور در گیلان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مشاهده ۳ رأس از کوچکترین گوزن‌های کشور در گیلان

تسنیم/ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تصویربرداری سه راس شوکا (گوزن مینیاتوری) یکی از زیباترین پستانداران ایران و کوچکترین گوزن‌های کشور توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست لنگرود در ارتفاعات جنگلی این شهرستان خبر داد.

حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت و تصویربرداری سه رأس شوکا (گوزن مینیاتوری) یکی از زیباترین پستانداران ایران و کوچکترین گوزن‌های کشور اظهار کرد: این گونه گوزن‌ها توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست لنگرود در ارتفاعات جنگلی این شهرستان به ثبت رسید. 
وی با بیان اینکه شاخ‌های شوکا در پاییز می‌افتد و در بهار کامل می‌شود که به همین دلیل تشخیص نر و ماده بودن گونه‌ها در تصویر دشوار است، گفت:  ثبت حضور این حیوانات در مناطق جنگلی استان گیلان نشان‌دهنده حفاظت زیستگاه‌ها و وجود محیطی امن برای زندگی جانوران است. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به حضور فعال کارشناسان و محیط‌بانان در منطقه و همکاری جوامع محلی و همیاران به حفاظت بهتر و افزایش جمعیت این گونه‌های با ارزش تصریح کرد: شوکاها هم در روز و هم در شب فعال هستند، در تابستان زندگی انفرادی دارند و نر و ماده این حیوان برای خود قلمرو تشکیل می‌دهند، دارای غده‌هایی در صورت خود هستند که به وسیله ترشحات آن‌ها قلمرو خود را تعیین می‌کنند و تنها در زمستان گروه‌هایی کوچک تشکیل می‌دهند.  

عشوری با بیان اینکه شوکاها غالبا مناطق جنگلی جوان یا نسبتا انبوه و یا جنگل‌های بین دشت و مناطق کوهستانی را برای زندگی ترجیح می‌دهند، افزود: در ایران زیستگاه اصلی این گونه در جنگل‌های متراکم هیرکانی، ارسباران و جنگل‌های غرب ایران است.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره