نماد آخرین خبر

توضیح اداره کل محیط زیست درباره تلف شدن توله گربه پالاس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
توضیح اداره کل محیط زیست درباره تلف شدن توله گربه پالاس

ایسنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی اظهار کرد: طی تماس تلفنی یکی از دوستداران محیط زیست در روستای سرانی مبنی بر اینکه یکی از چوپانان این روستا در منطقه ای موسوم به چاه تنبلان درمنطقه حفاظت شده گلول و سرانی، توله پلنگی گرفته است که سگ ها به سمت آن حمله کرده بودند و چوپان مانع از کشته شدن حیوان شده است.

شکاریان اظهار کرد: طبق اعلام این چوپان در زمان کشف این توله، مادر این توله در آن منطقه رویت نشد و از سرنوشت مادر خبری نداریم.
وی گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده مشخص شد که ظاهراً مادر این توله توسط سگ های گله ای دیگر کشته شده است و طبق گفته محیط بانان این منطقه این توله دو روز در اختیار چوپان بوده و پس از آن موضوع به همکاران محیط زیست اطلاع داده شده است.
شکاریان افزود: پس از بررسی های انجام شده از روی عکس های ارسالی مشخص شد که توله گربه پالاس است.
وی ادامه داد: به دلیل دوری مسیر روستا از شهر و با توجه به وجود پاسگاه مرزبانی مستقر در روستای سرانی، هماهنگی برای انتقال حیوان به پاسگاه انجام گرفت و این توله گربه پالاس از طریق یکی از ماموران  مرزبانی به مرکز شهرستان منتقل و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شیروان شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بعد از انتقال این توله گربه به اداره  و معاینه توسط دامپزشک،  آسیب در پای سمت چپ و ضعف شدید جسمانی قابل مشاهده بود.
وی در ادامه افزود: با پیگیری های انجام شده مشخص شد که چوپانی که حیوان را پیدا کرده از روی احساسات و عدم آگاهی اقدام به تغذیه حیوان با شیر گوسفند کرده بود.
شکاریان بیان کرد: بعد از انتقال این توله گربه پالاس به محل نگهداری موقت در محل اداره حفاظت محیط زیست شیروان، تغذیه به وسیله طعمه زنده نظیر پایکا و کبوتر چاهی صورت گرفت.
وی گفت: حدود دو هفته این حیوان تحت درمان و رسیدگی بود اما به واسطه اینکه حیوان بالغ نبوده امکان و توانایی شکار را نداشت بنا بر نظر کارشناسان تصمیم بر این شد تا زمانی که این حیوان توانایی و قابلیت شکار را پیدا کند در محل نگهداری موقت اداره حفاظت محیط زیست شیروان نگهداری و تغذیه شود تا در همان زیستگاه اصلی محل کشف رهاسازی شود ولی متاسفانه به طور ناگهانی تلف شد
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی این مقام مسئول بیان کرد: اخباری مبنی بر زنده گیری غیر اصولی این گونه از طبیعت در فضای مجازی منتشر شده که صحت ندارد و اصولاً هر گونه زنده گیری یا انتقال گونه از طبیعت باید با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و بر اساس تصمیمات کارشناسی انجام شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره