نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

سرطان، جان قاتل انتقام جو را گرفت

منبع
همشهري
بروزرسانی
سرطان، جان قاتل انتقام جو را گرفت

همشهری/ قاتل بی‌رحم که در جریان انتقام‌جویی طایفه‌ای ۷ نفر را طی ۱۴ سال به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، بر اثر ابتلا به سرطان جانش را از دست داد.

شروع این پرونده مخوف به دهه ۶۰ برمی‌گردد. بین سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ اختلافات شدیدی بین چند طایفه در یکی از روستا‌های شهرستان خفر در استان فارس به‌وجود آمد که پایانی خونین داشت. برسر این اختلافات بود که مردی از یکی از طایفه‌ها با شلیک گلوله ۲ نفر از اعضای طایفه مقابل را به قتل رساند و فرار کرد. هر چند مرد جنایتکار موفق به فرار شد، اما برادرش به نام رامین که در صحنه قتل حضور داشت از سوی پلیس دستگیر شد.

در ادامه تحقیقات، مأموران موفق شدند برادر رامین را که قاتل اصلی بود، دستگیر کنند. به این ترتیب هر دو برادر در دادگاه محاکمه شدند و قاتل اصلی به قصاص و رامین به حبس محکوم شد. مدتی بعد به رغم تلاش ریش‌سفیدان برای گرفتن رضایت، خانواده مقتولان حاضر به گذشت نشدند و برادر رامین پای چوبه دار رفت و به جرم قتل ۲ نفر در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

انتقام‌جویی
رامین تا ماه‌ها بعد از قصاص برادرش در زندان بود تا اینکه با توجه به پایان یافتن دوران محکومیتش، آزاد شد. او، اما از اینکه اولیای دم برادرش را نبخشیده و قصاص کرده بودند، عصبانی بود و کینه عجیبی از طایفه مقابل به دل گرفته بود. برای همین تصمیم گرفت نقشه‌ای را که در زندان کشیده بود عملی کند.

۱۴ سال جنایت
رامین برای اجرای نقشه‌اش فهرستی از افراد طایفه مقابل تهیه کرده بود؛ افرادی که به تصور خودش در قصاص برادرش نقش داشتند و باعث شدند که او به دار مجازات آویخته شود. این مرد با تهیه سلاح گرم سراغ افرادی رفت که تصمیم به کشتن آنها گرفته بود و به این ترتیب جنایات سریالی او شروع شد.

قتل‌هایی که رامین رقم زد، از سال ۶۷ آغاز شد. نخستین قربانی او از بستگان خانواده‌ای بود که با اصرار آنها برای اجرای حکم، برادر رامین قصاص شده بود. مرد جنایتکار با کمین کردن در مسیر رفت‌وآمد نخستین قربانی‌اش او را به ضرب گلوله به قتل رساند و به کوه‌های اطراف شهرستان خفر گریخت؛ جایی که به تصور خودش دست کسی به وی نمی‌رسید و می‌توانست در آنجا مخفی شود.

به‌دنبال نخستین جنایتی که این مرد رقم زد، پلیس وارد عمل شد، اما هیچ سرنخی از مرد جنایتکار نبود. مدتی بعد رامین نقشه دومین جنایت را هم عملی کرد. او بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۱، یعنی به‌مدت ۱۴ سال دست از خونخواهی برنداشت و ۷ نفر از افرادی را که تصور می‌کرد در قصاص برادرش نقش داشتند، به ضرب گلوله به قتل رساند. او پس از ارتکاب هر جنایت به کوهستان فرار می‌کرد و در محلی نامعلوم مخفی می‌شد.

هویت جعلی
سال‌ها از جنایاتی که رامین رقم زد می‌گذشت. او به تصور خودش با قتل ۷ نفر انتقام مرگ برادرش را گرفته بود و، چون می‌دانست پلیس در تعقیب اوست، تصمیم گرفت با هویت جعلی به زندگی خود ادامه بدهد. مرد جنایتکار با تهیه کارت اقامت یک تبعه افغانستان و چسباندن عکس خودش روی آن، خود را تبعه افغان جا زد تا راز مخوفش را مخفی کند. او با هویت جعلی به همراه همسر و فرزندانش راهی شیراز شد و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفت، اما در این سال‌ها به سرطان خون مبتلا شد و به‌عنوان یک تبعه افغان برای درمان، راهی بیمارستان‌های شیراز شد.

رازی که فاش شد
زندگی مخفیانه مرد جنایتکار در حالی ادامه داشت که مدتی قبل، پرونده این مرد از سوی مرجع قضایی به اداره آگاهی استان فارس ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان، تحقیقات برای دستگیری این مرد را از سر گرفتند. آنها با بررسی‌های تخصصی موفق شدند محل زندگی همسر رامین را شناسایی کنند، اما هیچ اطلاعاتی از شوهرش نبود. کارآگاهان، اما در ادامه متوجه یک نکته مهم شدند. همسر رامین در این سال‌ها به همراه مردی که از اتباع افغانستان و به بیماری سرطان خون مبتلا بود به چند بیمارستان مراجعه کرده بود. عجیب اینکه وی در بیمارستان، مرد افغان را شوهر خودش معرفی کرده بود.

کارآگاهان که به ماجرا مشکوک شده بودند، تحقیقات خود را ادامه دادند و فهمیدند مرد افغان در حقیقت رامین، یعنی همان قاتل فراری بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جنایتکار برای فرار از دست پلیس، کارت اقامت اتباع را برای خودش جعل کرده و هویتش را تغییر داده بود. این در حالی بود که در ادامه تحقیقات معلوم شد که این مرد ۶۴ ساله در سال ۱۴۰۲ بر اثر سرطان جان باخته و همسر و دامادش جسد او را از پزشکی قانونی تحویل گرفته و در آرامستانی در اطراف شیراز دفن کرده بودند.

به‌گفته سرهنگ کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس، در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که شرور و قاتل فراری پس از اینکه به سرطان خون مبتلا شده با هویت جعلی اتباع بیگانه جهت درمان به مراکز درمانی مراجعه و به‌علت وخامت جسمانی فوت و با همان هویت جعلی به خاک سپرده شده بود.

وی ادامه داد: با شناسایی محل زندگی مرد جنایتکار، مأموران راهی آنجا شدند و ۲ قبضه اسلحه کلاش و کلت کمری به همراه تعدادی فشنگ که وی در قتل‌ها از آنها استفاده کرده بود کشف کردند و به این ترتیب پرونده قاتلی که طی ۱۴ سال ۷ نفر را به قتل رسانده بود، بسته شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره