نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

پلیس راهور: ۸۵ درصد پیامک اولیه جریمه‌های رانندگی به ثبت نهایی نمی‌رسند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پلیس راهور: ۸۵ درصد پیامک اولیه جریمه‌های رانندگی به ثبت نهایی نمی‌رسند

ایرنا/ رئیس پلیس راهور فراجا درباره بهبود فرآیند ارسال پیامک‌های اشتباهی جریمه به برخی از خودروها و راهکارهای اصلاحی گفت: ۸۵ درصد از این جریمه‌ها به ثبت نهایی نمی‌رسد و در نتیجه به عنوان جریمه نهایی برای مالک خودرو ارسال نمی‌شود.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور سردار سید تیمور حسینی در خصوص ارسال پیامک‌های اشتباهی برای برخی از خودروها و خطاهای صورت گرفته در این زمینه توضیح داد: در ابتدا لازم است که به این نکته توجه کنیم که جریمه خودروهای متخلف از سوی پلیس به دو صورت اصلی انجام می‌پذیرد. در واقع، ما دو نوع جریمه داریم که شامل جریمه‌های ثبت شده توسط دوربین‌ها و جریمه‌های صادر شده توسط اخطار نویسان است.

سردار حسینی افزود: بخش عمده‌ای از پیامک‌هایی که به اشتباه ارسال می‌شود، مربوط به جریمه‌های اولیه‌ای هستند که در متن آنها ذکر شده تخلف این خودرو در حال بررسی است. این پیامک‌ها پس از انجام بررسی‌های اولیه توسط ربات‌های هوشمند در مرکز اجرائیات پلیس راهور ارسال می‌ شود. پس از این بررسی‌ها، بالغ بر ۸۵ درصد از این جریمه‌ها به ثبت نهایی نمی‌رسد و در نتیجه به عنوان جریمه نهایی به مالک خودرو ارسال نمی‌شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از انجام فرآیند بررسی و ارزیابی پیامک‌ها، آنچه که به عنوان جریمه اصلی به فرد ارسال می‌شود، معمولاً همراه با شناسنامه پرداخت است. که کمتر از ۵۰ درصد از جریمه‌های ارسالی صحیح و دقیق هستند. از این میان، تنها حدود ۴ درصد از جریمه‌ها مربوط به تخلفاتی است که توسط دوربین‌های نظارتی ثبت شده‌اند. مزیت مهم دوربین‌های ثابت این است که علاوه بر ثبت تخلف، از خودروی متخلف نیز عکسی گرفته می‌شود که با کنترل آن عکس، امکان صحت‌سنجی تخلف و جریمه وجود دارد.

در نوع دوم جریمه‌گذاری، که به وسیله اخطار نویسان انجام می‌شود، این افراد موظف به ثبت عکس از پلاک خودرو در زمان اعمال جریمه هستند. این اقدام به طور قابل توجهی موجب کاهش خطای اخطار نویسان شده و این خطاها به حداقل رسیده است. تا آنجا که ممکن بوده، سعی کرده‌ایم خطای پیامک و جریمه‌های اشتباهی را به صفر برسانیم؛ البته با این وجود، همچنان امکان وقوع تعداد محدودی پیامک اشتباه وجود دارد که این موارد نیز قابل پیگیری و اصلاح هستند.
سردار حسینی در ادامه گفت: در خصوص ۵ درصد افرادی که جریمه اشتباهی دریافت کرده‌اند، باید به آنها اطمینان دهیم که رسیدگی اینترنتی و غیرحضوری به جرائم رانندگی از سوی پلیس راهور آغاز شده است. هر فردی که با جریمه اشتباهی مواجه شد، می‌تواند به راحتی وارد سامانه مخصوص شده و از طریق این سامانه اعتراض خود را ثبت کند. این سازوکار برای تمامی مردم فراهم شده است تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز اجرائیات پلیس راهور، با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود به سامانه دسترسی داشته و اعتراض خود را ثبت کنند.

وی افزود: در زمان حاضر این سامانه در مرحله آزمایش قرار دارد و در حال رفع ایرادها و انجام آزمایشات لازم است. پس از اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب آن، این سامانه در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت و امید است تا پایان سال ۱۴۰۳ به طور کامل فعال شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

00:00/00:00

پلیس راهور: ۸۵ درصد پیامک اولیه جریمه‌های رانندگی به ثبت نهایی نمی‌رسند

پلیس راهور: ۸۵ درصد پیامک اولیه جریمه‌های رانندگی به ثبت نهایی نمی‌رسند
00:00
00:00
پلیس راهور: ۸۵ درصد پیامک اولیه جریمه‌های رانندگی به ثبت نهایی نمی‌رسند
1 / 1
پلیس راهور: ۸۵ درصد پیامک اولیه جریمه‌های رانندگی به ثبت نهایی نمی‌رسند
00:00
00:00
0 MB
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره