بخشنامه عناوین شغلی اصلاح و ابلاغ شد
ایلنا/ معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی از اصلاح بخشنامه عناوین شغلی و تعیین دستمزد سوابق ناشی از کمیتههای احتساب سوابق و صدور و ابلاغ بخشنامه جدید خبر داد.
محمد محمدی گفت: سیستم متمرکز ادعای اشتغال بمنظور مدیریت و اجرای آرای مراجع حل اختلاف کار در خصوص احتساب سوابق و شغل و همچنین محاسبه مکانیزه مابهالتفاوت حق بیمه ناشی از اصلاح عناوین شغلی به زودی راهاندازی خواهد شد.
محمدی اظهار داشت: این بخشنامه در راستای اجرای رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص صلاحیت مراجع حل اختلاف کار جهت رسیدگی به اختلاف میان کارگران و کارفرمایان در درج عناوین شغلی در لیستهای پرداخت حقبیمه و همچنین اختیار حاصله از رای وحدت رویه هیئت عمومی دیوانعالی کشور مبنی بر صلاحیت سازمان در رسیدگی به درخواست بیمهشده جهت الزام کارفرما به انجام تکالیف قانونی، برای واحدهای اجرایی صادر و ابلاغ شده است.
وی افزود: براساس بخشنامه اصلاحی جدید، ضمن ایجاد اصلاحات لازم در نحوۀ محاسبات مابهالتفاوت حق بیمه دوره مورد تقاضا، مقرر گردید بیمه شده برای اصلاح عنوان شغلی، تقاضای خود را در دبیرخانه شعبه ثبت و به همراه مدارک و مستندات مرتبط به واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی ارائه نماید. همچنین واحدهای اجرایی نیز مکلف هستند در جهت تسهیل امور بیمه شدگان، در اسرع وقت اقدامات لازم را در خصوص درخواستهای اصلاح عناوین شغلی برابر ضوابط و مقررات کمیتههای احتساب سابقه اعمال کنند.