مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: ما ورشکسته نیستیم

باشگاه خبرنگاران/ سالاری گفت: ما باید این وضعیت را به مردم توضیح دهیم تا فکر نکنند سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته است یا بدعهدی میکند.
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در همایش آموزشی سراسری مدیران روابط عمومی و امور فرهنگی واحدهای بیمهای و درمانی تأمین اجتماعی استانها، گفت: همکاران روابط عمومی چهره سازمان را ترسیم و آن را به دیگران معرفی میکنند. از طرفی در ایجاد و تقویت ارتباط با شرکای اجتماعی، روابط عمومیها میتوانند نقش اساسی ایفا کنند.
سالاری با اشاره به اهمیت آگاهیرسانی و نقش مهم روابط عمومی تأمین اجتماعی در شرایط سازمان تأمین اجتماعی در هفتههای اخیر، تاکید کرد: ما باید این وضعیت را به مردم توضیح دهیم تا فکر نکنند سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته است یا بدعهدی میکند. مردم باید بدانند دلیل این وضعیت این است که در بسیاری از موارد، حق بیمهها وصول نمیشود و به دلیل شرایط جامعه بویژه در برابر کارفرمایان، انعطاف نشان داده میشود تا فضای اقتصادی کشور آسیبی نبیند.
ضرورت اطلاعرسانی به ذینفعان
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: اگر هم سهم دولت به موقع به تأمین اجتماعی نمیرسد، به این دلیل است که ظرفیت بودجهای دولت اجازه پرداخت به موقع را نمیدهد. ما باید به مردم بگوییم که اگر گاهی تعهدات خود را با تاخیر انجام میدهیم، به این دلیل است که منابعی که باید به دست ما برسد، به دلیل قوانین و شرایط جامعه، وصول نمیشود و در مقابل با انبوهی از تعهدات انباشته شده مواجه شدیم.
وی افزود: این خلاصهای از وضعیت فعلی ما است و البته اولین بار نیست که سازمان تامین اجتماعی در طول حیات خود با شرایطی اینچنین مواجه شده و مثل همیشه به طور قطع از این روزها عبور خواهیم کرد و البته این روزها را فراموش نمیکنیم و میزان همکاریها و عدم همکاریهای دیگران در حافظه شرکای اجتماعی تأمین اجتماعی ثبت خواهد شد. همه ما باید این موارد را ثبت کنیم تا بدانیم در چنین روزهایی، چه کسانی با سازمان همراهی و همدلی کردند.
طرحهایی برای پیشرفت تأمین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش، به توضیح طرحهای بیستگانه تحولآفرین و توسعهای سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: از ابتدای شروع به کار مجدد در تأمین اجتماعی، با مشورت از همکاران در داخل و خارج سازمان و ایدههایی که به ذهنم میرسید، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد جمعآوری و یادداشت شد. این موارد را اولویتبندی و دستهبندی کردیم، برخی موارد حذف و برخی دیگر ادغام شدند و در نهایت ۲۰ عنوان طرح مهم بهدست آمد که میتواند سازمان ما را متحول کند.
وی افزود: برنامههایی که در طرحهای بیستگانه دیده شدهاند با مشارکت همه معاونان، مدیران کل ستادی و کارشناسان تهیه و هر آنچه در تأمین اجتماعی مهم است، در این طرحها گنجانده شده است.
سالاری در پایان تصریح کرد: اگر این طرحها را با هم اجرا کنیم، تفاوت تأمین اجتماعی امروز با آینده بسیار چشمگیر خواهد بود و سازمانی پاسخگوتر، چابکتر، شفافتر و با عملکرد بهتر خواهد بود. این عملکرد بهتر با هزینه کمتر و صرفهجویی در هزینههای ستادی همراه خواهد بود. از همه ظرفیتهایمان استفاده خواهیم کرد تا کیفیت خدمترسانی به شرکای اجتماعی و ذینفعان را ارتقا دهیم.