نحوه دریافت خدمات بیمهای برای بیمهشدگان در شرایط اضطراری اعلام شد

فارس/ براساس آییننامه جزء ۶ بند (الف) ماده ۶۹ برنامه پنجساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان بیمه سلامت ایران سازوکارهایی را برای استمرار خدمات بیمهای به بیمهشدگان در شرایط اضطراری پیشبینی کرده است.
براساس آییننامه جزء ۶ بند (الف) ماده ۶۹ برنامه پنجساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان بیمه سلامت ایران سازوکارهایی را برای استمرار خدمات بیمهای به بیمهشدگان در شرایط اضطراری پیشبینی کرده است.
براساس آییننامه جزء ۶ بند (الف) ماده ۶۹ برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان بیمه سلامت ایران ساز و کارهایی را برای استمرار خدمات بیمهای به بیمهشدگان در شرایط اضطراری پیشبینی کرده است.
با توجه به ابلاغ آییننامه مذکور، در زمان وقوع شرایط اضطراری مانند اختلال در سامانهها، قطعی برق یا مشکلات ارتباطی، بیمهشدگان میتوانند خدمات درمانی را بهصورت جایگزین و مطابق با روشهای زیر دریافت کنند: ارائه خدمات آفلاین: در صورت غیرفعال بودن سامانههای الکترونیکی، خدمات درمانی به صورت آفلاین ثبت و نگهداری شده و پس از رفع شرایط اضطراری، در سامانه درج میشود. نسخهنویسی دستی یا چاپی: در زمان بروز اختلال، پزشکان مجاز به تجویز نسخهها به صورت دستی یا چاپی هستند.پرداخت و تبادل اسناد به روش سنتی: در نبود دسترسی الکترونیکی، بیمهشدگان میتوانند از روشهای فیزیکی (حضور، فاکتور کاغذی و …) برای دریافت خدمات استفاده کنند.پیگیری اطلاعیههای رسمی: توصیه میشود بیمهشدگان از طریق پایگاههای رسمی بیمه سلامت، در جریان آخرین وضعیت و نحوه دریافت خدمات قرار بگیرند.