توسعه و پیشرفت در گرو اثربخشی نظام تعلیم و تربیت است/ خسارت سنگین کشور از تعطیلی مدارس

ایرنا/ تهران - ایرنا - وزیر کشور گفت: مهمترین رویکرد دولت چهاردهم حمایت از آموزش و پرورش است چراکه معتقدیم پیشرفت هر کشوری در گرو توجه به نظام و تعلیم و تربیت است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اسکندر مومنی روز سه شنبه در دومین روز از سی و هشتمین اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش کشور در اردوگاه باهنر، اظهار کرد: یکی از رویکردها و اولویت های مهم دولت چهاردهم، بحث ارتقای کیفی نظام آموزشی و توسعه مدارس در راستای برقراری عدالت آموزشی است کمی و کیفی توجه به مسائل آموزشی کشور است.
وی تصریح کرد: توجه و حمایت ویژه رییس جمهور از رشد و توسعه نظام تعلیم و تربیت نشان دهنده شناخت و درک عمیق وی از جایگاه مهم وزارت آموزش و پرورش در تضمین آینده کشور و رشد و تعالی ایران و ایرانی است.
یک روز تعطیلی در حوزههای آموزشی هم خسارت زیادی برای کشور دارد
وزیر کشور با اشاره به اینکه یک روز تعطیلی در حوزه های آموزشی از جمله آموزش و پرورش، خسارت بسیاری برای کشور به بار می آورد چراکه فرصت «تحصیل علم و یادگیری» از دست رفته با هیچ قدر و قیمتی قابل جبران نیست.
مومنی گفت: ممکن است خسارت های وارده به مراکز اقتصادی را بتوانیم با عدد و رقم محاسبه و جبران کنیم، ولی خسارت وارده به دانش آموزان بابت فرصت مغتنمی که از دست می رود، اصلا قابل محاسبه و جبران نیست.
وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما برای پیشگیری از تعطیلی مدارس به دلیل ناترازی انرژی، استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی برای تامین برق مصرفی واحدهای آموزشی است.
وزیر کشور اظهار کرد: وزارت کشور و استانداران کاملا در اختیار آموزش و پرورش هستند تا شرایطی را فراهم کنیم که هیچ مدرسه ای به دلیل کمبود انرژی، مجبور به تعطیلی کلاس و درس نشود.
مومنی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها قابلیت نصب پنلهای خورشیدی را دارند و این میتواند ظرفیت مناسبی برای رفع مشکل ناتراژی انرژِی در کلاس درس و آموزش باشد.
خروج اتباع غیرمجاز منجر به کاهش ۶ درصدی تراکنش خرید نان شد
وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه کشور ظرفیت پذیرش این جمعیت از مهاجرین را ندارد، افزود: در جریان اجرای طرح اخراج اتباع غیرمجاز از کشور، شاهد کاهش ۶ درصدی میزان تراکنش ها برای خرید نان در کشور هستیم.
مومنی در خصوص تحصیل فرزندان اتباع خارجی نیز گفتت: آموزش غیرحضوری به دانشآموزان اتباع یک اقدام ارزشمند و انساندوستانه است و در واقع با آموزش غیرحضوری می توان زمینه مهاجرت معکوس اتباع را فراهم کرد.
تکمیل می شود ....