استقرار نظام حکمرانی دادهمبنا در وزارت آموزش و پرورش تبیین شد

ایرنا/ تهران ـ ایرنا ـ استقرار «نظام حکمرانی دادهمبنا» در وزارت آموزش و پرورش در جلسهای با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور تبیین شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جلسه تبیین فرایند استقرارنظام حکمرانی داده مبنا در وزارت آموزش و پرورش با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، مدیران ارشد حوزه فناوری اطلاعات، نمایندگان معاونتها، مراکز و سازمان های این وزارتخانه برگزار شد.
سجاد سیاح رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، بر اهمیت استقرار نظام حکمرانی داده مبنا و ایجاد تحول زیرساختی در نظام تصمیمگیری و سیاستگذاری وزارتخانه تأکید کرد.
معاون حکمرانی دادهمبنای سازمان اداری و استخدامی کشور هم نقشه راه، چارچوبها و مراحل اجرایی لازم برای استقرار موفق این نظام در وزارت آموزش و پرورش را تبیین کرد.
جوزن به تشریح ضرورت اجرای بخشنامه و جایگاه حیاتی مراکز فناوری اطلاعات دستگاههای اجرایی پرداخت و بر نقش پیشرو وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین نهادهای دولتی در موفقیت این طرح ملی تأکید کرد.
وی در ادامه این جلسه جزئیات فنی و سازوکارهای عملیاتی پیادهسازی بخشنامه «دستورالعمل تدوین برنامه عملیاتی و نحوه استقرار نظام حکمرانی داده مبنا» را ارائه داد.
معاون حکمرانی دادهمبنای سازمان اداری و استخدامی کشور اظهارکرد: براساس ماده (۶) دستورالعمل تدوین برنامه عملیاتی و نحوه استقرار نظام حکمرانی دادهمبنا، کارنامهای شامل شاخصهای سنجش میزان تحقق نظام حکمرانی دادهمبنا در دستگاههای اجرایی تهیه و منتشر خواهد شد. این شاخصها بهعنوان یکی از ارکان اصلی ارزیابی عملکرد در جشنواره شهید رجایی لحاظ شده و مبنای اعطای جایزه ملی استقرار حکمرانی دادهمبنا قرار خواهد گرفت.
گفتنی است؛ در پایان جلسه، مدیران و نمایندگان حوزههای مختلف وزارت آموزش و پرورش، سؤالات و ابهامات خود را در مورد نحوه تکمیل پرسشنامه سطح بلوغ حکمرانی داده مبنا، الزامات اجرایی، و چگونگی هماهنگیهای بینحوزهای برای اجرای این نظام مطرح کردند که توسط نمایندگان سازمان اداری و استخدامی پاسخ داده شد.