نماد آخرین خبر

ورود دانش‌آموزان سمپادی مناطق محروم به لیست رتبه‌های برتر کنکور

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ورود دانش‌آموزان سمپادی مناطق محروم به لیست رتبه‌های برتر کنکور

ایرنا/ تهران- ایرنا- رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش با اشاره به ورود دانش‌آموزان سمپادی مناطق محروم به لیست رتبه‌های برتر کنکور، گفت: امسال در فهرست اسامی برترین‌های کنکور، اسامی دانش‌آموزان از شهرهای کوچک به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، الهام یاوری روز شنبه در مراسم تقدیر از پذیرفته‌شدگان سمپاد مناطق هدف بنیاد علوی، اظهار کرد: سال‌های گذشته دانش‌آموزانی که به عنوان رتبه‌های برتر کنکور انتخاب می‌شدند، اغلب از شهرهای بزرگ و کلان شهرهایی مانند تهران همچنین از مدارسی بودند که ورود به آنها هزینه‌های بسیار سرسام آوری داشت اما امسال در فهرست اسامی برترین‌های کنکور، اسامی دانش‌آموزان از شهرهایی مانند قرچک، اسلام‌شهر، سبزوار، خدابنده، مراغه و اهواز به چشم می‌خورد که چند سال گذشته حتی رتبه دو رقمی و سه رقمی در آنها به سختی کسب می‌شد.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته ۵۰ درصد از دانش‌آموزانی که رتبه تک رقمی کنکور را کسب کردند از مناطق ۲ و ۳ آموزشی بودند یعنی سهمیه دارند و از مناطق کمتر برخوردار هستند همچنین از میان آنها ۹۵ درصد سمپادی هستند، در نتیجه با افتخار اعلام می‌کنیم که این مدارس سمپاد محل پرورش دانش آموزان در مناطق مختلف کشور است که امکانات آموزشی به اندازه کافی در آن مناطق وجود ندارد.

افزایش سه برابری جمعیت دانش‌آموزان سمپادی چهار دهک اول

در سه سال گذشته ۵۰ درصد از دانش‌آموزانی که رتبه تک رقمی کنکور را کسب کردند از مناطق ۲ و ۳ آموزشی بودند یعنی سهمیه دارند و از مناطق کمتر برخوردار هستند همچنین از میان آنها ۹۵ درصد سمپادی هستند

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی می‌گویند ورود به دانشگاه تسهیل یافته اما ورود به سمپاد سخت است، ادامه داد: در سه سال گذشته جمعیت دانش‌آموزان چهار دهک اول که دانش آموز سمپاد هستند از ۷ درصد به ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده یعنی بیش از ۳ برابر شده است.

یاوری گفت: جمعیت ورودی دانش‌آموزانی که در این سه سال در آزمون سمپاد قبول شده‌اند، هر سال بیشتر از دو برابر شده است و مسیری باز شده که دانش آموزان پرتلاش و مستعد، صرف نظر از موقعیت اجتماعی خانواده و مکان جغرافیایی بتوانند از این مسیر به مدارج بالای علمی برسند.

وی با اشاره به میزان مشارکت دانش‌آموزان سمپادی در مسابقات علمی فرهنگی، افزود: این دانش آموزان در المپیک ورزشی ۶ برابر جمعیت دانش‌آموزی مدال کسب کردند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شعار سمپاد مبنی بر اینکه «هر نیاز کشور، یک سمپادی آماده اثرگذاری»، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان سمپاد به دانش‌آموزان اثرگذار برای رفع نیازهای آینده کشور تبدیل شوند.

یاوری اظهار کرد: معتقدیم هر دانش‌آموزی که استعداد درخشان دارد و در مسیر اثر گذاری برای رفع نیازهای کشور حرکت می‌کند، حتما سمپادی است؛ بنابراین وظیفه ما این است که از همه منابع استفاده و کمک کنیم که مسیر را برای این گروه راحت‌تر کنیم.

در طرح «سمپاد فراگیر» برنامه‌هایی طراحی می‌کنیم که در کنار دانش‌آموزان سمپادی، دانش‌آموزان مدارس غیر سمپاد دارای استعداد درخشان که قصد دارند فرد اثرگذاری باشند، مشارکت کنند.

اجرای طرح «سمپاد فراگیر» برای دانش‌آموزان مدارس غیر سمپاد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح «سمپاد فراگیر»، افزود: سال گذشته این طرح حدود ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داد و در طرح سمپاد فراگیر برنامه‌هایی طراحی می‌کنیم که در کنار دانش‌آموزان سمپادی، دانش‌آموزان مدارس غیر سمپاد دارای استعداد درخشان که قصد دارند فرد اثرگذاری باشند، مشارکت کنند و دوشادوش دانش آموزان سمپاد با همدیگر تعامل و کار کنند، یاد بگیرند و به همدیگر یاد دهند.

وی اظهار کرد: از همه دانش‌آموزان سمپاد که در مدارس سمپاد درس نمی‌خوانند می‌خواهیم به سایت سمپاد مراجعه کنند و فهرست حوزه علاقه و آموزش‌ها را ببینند و با نحوه مشارکت آشنا شوند.

یاوری با بیان اینکه استعداد یک موتور محرک برای رشد فرد است، تصریح کرد: افراد با استعداد مسئولیت‌های بیشتری از دیگران بر عهده دارد و می‌تواند نسل‌های بعد از خود را تغییر دهند.





🔹"آخرین خبر" در روبیکا 🔹"آخرین خبر" در ایتا 🔹"آخرین خبر" در بله