رسالت اصلی قرارگاه عدالت آموزشی ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت است

ایرنا/ تهران -ایرنا- وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه برای اقدامات جهادی باید آموزش، برنامه ریزی و هدفگذاری داشته باشیم، گفت: مأموریت اصلی قرارگاه عدالت آموزشی ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش در همه ابعاد است که اگر این نگاه الهی و مردمی را تقویت کنیم، میتوانیم آینده روشنی را برای فرزندان این سرزمین رقم بزنیم.
به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز سهشنبه در دوره آموزشی توجیهی دبیران قرارگاه جهادی و سرگروه های مردمی سراسر کشور، اظهار کرد: نماد واقعی کار جهادی در میدان، خدمت به مردم است چراکه جهاد محدود به میدان جنگ نیست و میدان جهاد همانا خدمت به مردم است و برای موفقیت در این میدان باید رویکردی الهی و مردمی با ساختاری شبکهای و مویرگی داشته باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل گروه جهادی دانش آموزی، بانوان، فرهنگیان و اولیا در قالب یک شبکه گسترده مویرگی، افزود: تشکیل این گروهها علاوه بر ایجاد یک شبکه متصل و همیشه فعال، کارآمد و اثر بخش، می تواند منشا خدمات بسیاری با اتکا به ظرفیت های ملی و مردمی باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جنگ تحمیلی 12 روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران، خاطر نشان کرد: آن چیزی که در تهاجم رژیم صهیونیستی ما را سربلند کرد، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و انسجام مردم بود که در سایه آن، توان نظامی کشور نیز ظهور و بروز کرد.
کاظمی افزود: زمانی که موضوع عدالت آموزشی مطرح میشود، قرارگاه آموزشی باید با استفاده از توان و ظرفیتی که دارد محرومیت های پرورشی، فرهنگی، انسانی و تجهیزاتی مناطق مختلف را شناسایی کرده و برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام جهادی کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مجموعههای جهادی گفت: قرارگاه جهادی عدالت آموزشی با جایگاه و کارکرد واقعی خود فاصله دارد و باید از نگاههای فردی و اقدامات جزیرهای جدا پرهیز کرده و با اتکا به ظرفیتهای ملی و مردمی، کارکرد و اثربخشی قرارگاه را تقویت کنیم.
کاظمی با بیان اینکه عدالت آموزشی را نباید صرفا به توسعه فضا و تجهیزات محدود کنیم، گفت: عدالت باید در عرصههای مختلف پرورشی، فرهنگی، تربیتی و حتی در کیفیت یادگیری دانشآموزان پیگیری و برقرار شود و امروز وظیفه داریم محرومیتها را در همه ابعاد شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه دانشآموزی که حداقل امکانات و لوازمالتحریر را برای تحصیل در اختیار ندارد قطعا نمی تواند موفق شود، افزود: در همین راستا، علاوه بر اقدامات موثر و حمایت های جامع و مستمر دولت، با اجرای پویشهای مردمی، کارهای ارزشمندی برای رفع محرومیت های تحصیلی و نیازهای دانش آموزان انجام شده که از آن جمله می توان به تهیه و توزیع یک میلیون بسته لوازمالتحریر برای دانش آموزان نیازمند و محروم در سطح کشور اشاره کرد.
کاظمی بر لزوم ظرفیتشناسی و ظرفیتسازی برای پشتیبانی از فعالیتهای جهادی هم تأکید کرد و گفت: اگر تنها به منابع دولتی تکیه کنیم به هیچ نتیجهای نخواهیم رسید و برهمین اساس باید منابع و امکانات مردمی و محلی را شناسایی و از آنها در جهت برقراری عدالت آموزشی استفاده بهینه کنیم.