محتوای آموزشی استاندارد برای دانشآموزان با نیازهای ویژه تولید شود

ایرنا/ تهران- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به لزوم مناسبسازی محتوای آموزشی برای دانشآموزان با آسیب بینایی گفت: مولفان کتب درسی با انجمنهای مردم نهاد و معلمان که به طور مستقیم و غیرمستقیم با جامعه مخاطب ارتباط دارند، جلسات مشترکی داشته باشند تا محتوای آموزشی استاندارد برای دانشآموزان با نیازهای ویژه تولید شود.
به گزارش روز سهشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سالار قاسمی در نشست با موسسه حمایت از بیماران آرپی، اظهار کرد: یکی از ماموریتهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مقوله پیشگیری است، بر همین اساس نیاز است گامهایی در این زمینه برداشته شود و برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی فرصت خوبی است تا بتوانیم با انجام غربالگری از بروز بیماریهای چشم پیشگیری کنیم و با تشخیص به موقع مداخلات لازم صورت گیرد.
ردیف استخدامی برای آموزش پرورش استثنایی
وی درباره جذب نیروهای توانبخشی، ادامه داد: در زمینه تامین نیروی انسانی اقداماتی صورت گرفته است. روز گذشته با مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش جلسه داشتیم و در آن جا موضوع جذب نیروهای توانبخشی، دبیر تربیتبدنی و نیروی خدماتی را مطرح کردیم و در تلاش هستیم که ردیف استخدامی در این رشتههای شغلی برای آموزش پرورش استثنایی داشته باشیم.
معاون وزیر افزود: موضوع دیگر مناسبسازی محتوای آموزشی برای دانشآموزان با آسیب بینایی است. اقدامی که میتوانیم انجام دهیم این است که مولفان کتابهای درسی با انجمنهای مردم نهاد و معلمان که به طور مستقیم و غیر مستقیم با جامعه مخاطب ارتباط دارند، جلسات مشترکی داشته باشند تا بتوانیم محتوای آموزشی استاندارد را برای دانشآموزان با نیازهای ویژه تولید کنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سازمانهای مردم نهاد میتوانند هم به ارتقا جایگاه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور کمک کنند و هم در بحثهای تخصصی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مشاوره دهند.


















