نماد آخرین خبر

لزوم تقویت هویت ملی دانش‌آموزان/پرچم ایران در همه مدارس برافراشته شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
لزوم تقویت هویت ملی دانش‌آموزان/پرچم ایران در همه مدارس برافراشته شود

ایرنا/ تهران- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تبیین رشادت‌های شهدا برای دانش‌آموزان، گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای سند تحول بنیادین و با هدف ارتقای کیفیت آموزشی، تقویت هویت ملی و توسعه عدالت آموزشی در همه مدارس سراسر کشور دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش وپرورش ایرنا، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در نودمین نشست همکاری مدارس غیردولتی در وزارت کشور، اظهار کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و روایت رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و جنگ ۱۲ روزه باید برای دانش آموزان تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای بازگشایی مدارس اقدامات بسیار بزرگی انجام شده است، افزود: افزایش و تخصیص اعتبارات عمرانی، ارسال تجهیزات به مدارس سراسر کشور، توجه به شاداب سازی فضای فیزیکی مدارس و تامین و توانمند سازی نیروی انسانی از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه است.

محمودزاده تصریح کرد: مبنای برنامه‌ریزی‌ها در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، عمل به نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، منویات رهبری و سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تحول در مدیریت آموزشگاهی و تحول در کلاس درس می‌تواند در ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اثر بخش باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظارت و ارزیابی دقیق، متناسب با شاخص‌های تعیین شده مورد توجه جدی است، گفت: پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم، وظیفه ماست و هیچگونه اغماض و قصوری در این زمینه توجیه‌پذیر و بخشودنی نیست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر عرضه نمادهای انقلابی، اسلامی و برافراشته شدن پرچم کشور در همه مدارس سراسر کشور افزود: باید هویت ملی، مبانی دینی و اعتقادی را در دانش آموزان تقویت کنیم و با تبیین آرمان های امام و شهدا، بصیرت افزایی، علاقه به وطن و با ایجاد انگیزش، توانایی های نسل آینده را ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به اینکه پردازش اطلاعات و تحلیل داده های آماری، محور اصلی برنامه ریزی است، تصریح کرد: تحلیل درست از وضعیت موجود مدارس و واقعیات جامعه بر مبنای آمار دقیق و شفاف صورت می‌گیرد؛ بنابراین اگر اطلاعات در این زمینه داده محور و آماری نباشد، امکان مداخله مناسب و توسعه برنامه‌های کاربردی را نیز نخواهیم داشت.

محمودزاده با اشاره به شعار سال آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی برای ایران - برای مدرسه، خاطر نشان کرد: برنامه‌های اجرایی برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید متناسب با زیست بوم مناطق و مدارس پیگیری و انجام شود تا شاهد بسط و گسترش عدالت آموزشی و تربیتی در همه مدارس کشور باشیم.

نظام آموزشی ما نیازمند ارتقای کیفی است

همچنین علی زینی وند معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه همه مردم با آموزش و پرورش پیوند عمومی دارند، اظهار کرد: تحول در آموزش و پرورش می‌تواند کشور را به توسعه و پیشرفت برساند.

وی با اشاره به تمرکز رییس جمهور به مسئله آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری ۵۰ جلسه اختصاصی رئیس جمهور برای آموزش و پرورش در دنیا کم نظیر است که نشان از عزم جدی آن برای تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش و پرورش همگی ما چندین گام از رییس جمهور عقب هستیم، تاکید کرد : نگاه دکتر پزشکیان پیرامون آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود .

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ارتباط مستقیم وزارت کشور با آموزش و پرورش در قالب شوراهای آموزش و پرورش، تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش یک شورای راهبردی است و جایگاه ویژه آن باید به خوبی تبیین شود.

زینی وند با تاکید بر اینکه نظام آموزشی ما نیازمند یک ارتقای کیفی است، اظهار کرد: محصول آموزش و پرورش انسان هایی است که محور توسعه، پیشرفت و تحول در جامعه هستند و نباید فراموش کنیم تحول در آموزش و پرورش می‌تواند یک کشور را به توسعه و پیشرفت برساند.

زینی وند با اشاره به اینکه تصمیمات راهبردی مبتنی بر پژوهش‌های دقیق و علمی آنچنان که لازم و نیاز بوده در دوران گذشته پیرامون تعلیم و تربیت شکل نگرفته، گفت: باید به این موضوع توجه جدی شود تا منجر به اتفاقات بزرگ در نظام آموزشی و تربیتی کشور شود.

معاون وزیر کشور، تقویت تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر را ضروری عنوان کرد و گفت: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و بدون معلم توانمند نمی توان نظام آموزشی موفقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نسل امروز با تهدید هویتی روبروست، اظهار کرد : نظام آموزشی ما باید جذابیت لازم را برای دانش آموزان ایجاد کند تا جوان امروز به هویت اسلامی، ملی کشور خود دغدغه مند شود.

زینی وند با تاکید بر اینکه خط کشی‌ها نباید سبب شود تا فرزندان ما از هم جدا شوند، اظهار کرد: باید با ایجاد وفاق و تفاهم همگی را به هم نزدیک کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه دانش آموزان را نباید تک بعدی تربیت کنیم، گفت: جذابیت‌های فرهنگی، ملی، دینی، قومی و تربیتی را باید در آموزش و پرورش برای دانش آموزان تبیین کنیم و آموزش و پرورش وظیفه تحکیم هویتی دانش آموزان را بر عهده دارد. تهدید امروز ، تهدید نظامی نیست بلکه تهدید هویتی است.

به گزارش ایرنا ، گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی و روسای ادارات مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان های کشور با حضور علی زینی وند معاون سیاسی وزیر کشور، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش، رضا زینی وند مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی، محمد خرم مدیر کل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری، ایرج شاهملکی مدیر آموزش الکترونیکی و مدارس از راه دور، روسای ادارات مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان‌های کشور و روسای شوارای موسسان مدارس غیردولتی در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور در حال برگزاری است.
 





🔹"آخرین خبر" در روبیکا 🔹"آخرین خبر" در ایتا 🔹"آخرین خبر" در بله