تسنيم/ رئيس جامعه هتلداران کيش با اشاره به اينکه در هفته نخست تعطيلات نوروزي بيش از يکصد هزار مسافر وارد جزيره کيش شدند، از اشغال ۱۰۰ درصدي هتلهاي کيش خبر داد و گفت: به دليل ناامني در خاورميانه، گردشگران ترجيح ميدهند به جاي سفرهاي خارجي به کيش سفر کنند.
مسيح الله صفا - رئيس جامعه هتلداران جزيره کيش با ارائه آماري از حجم گردشگران نوروزي جزيره کيش در باره زماني 29 اسفند 94 تا پنجم فروردين ماه امسال، امنيت را يکي از مولفههاي مهم در هر کشور برشمرد و اظهار داشت: به دليل ناامنيهاي موجود در منطقه خاورميانه، گردشگران ترجيح ميدهند به جاي سفر به خارج از کشور به نقاط خوش و آب هوا و امن از جمله کيش سفر کنند.
وي در مورد آمادگي جزيره کيش براي ارايه خدمات به مسافران نوروزي اظهار داشت: کيش از تمام ظرفيتهاي خود را براي ميزباني شايسته استفاده کرده است، 51 هتل جزيره کيش با ظرفيت پنج هزار و 200 اتاق و 13 هزار و 300 تخت در حال پذيرايي از ميهمانان نوروزي هستند.
صفا در مورد درجه بندي هتلهاي موجود گفت: از هتلهاي موجود 6 هتل پنج ستاره، 12 هتل چهار ستاره، 13 هتل سه ستاره و باقي هتلها دو ستاره هستند و 41 هتل نيز در حال ساخت داريم.
وي تصريح کرد: علاوه بر هتلها، کمپهاي مسافري در دو بخش مجردي و خانوادگي و کانکسها نيز از سوي سازمان منطقه آزاد کيش به مسافران خدمات ارائه ميدهد و برخي نيز در منازل اجاره اي ساکن ميشوند.
صفا در مورد افزايش قيمت هتلها در نوروز امسال گفت: در سال 93 از هتل داران خواستيم که با افزايش بي رويه قيمت هتل، مسافران کيش را از انتخاب اين جزيره به عنوان مقصد دوباره گردشگري منصرف نکنند که خوشبختانه سال 94 به دليل رعايت از سوي بسياري از هتل ها نوروز خوب و پر گردشگري را براي جزيره داشتيم که سفر حدود 215 هزار گردشگر نشان از اين موفقيت داشت.
وي با يادآوري اينکه سال گذشته 96 درصد هتل ها در ايام نوروز اشغال بود، افزود: امسال با توجه به افزايش مسافران و ورود بيش از يکصد هزار مسافر به کيش در روزهاي نخست تعطيلات، ضريب اشغال هتل ها 100 درصد گزارش شده است.
رئيس جامعه هتلداران کيش از نظارت مستمر بر نحوه ارايه خدمات هتلها در ايام نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر نظارت از سوي جامعه هتلداران، معاونت گردشگري نيز بر فعاليت تمامي هتلها و مراکز گردشگري نظارت کامل دارد، همچنين مرکز توسعه سلامت نيز به صورت ادواري بر مسائل بهداشتي اين مراکز نظارت دارند.
وي با بيان اين که در نظرسنجيها انجام شده همه مسافران از خدمات ارائه شده راضي بودند، گفت: مديران هتلها تمامي پول دريافتي به تعداد انگشت شماري از مسافران که از برخي خدمات انتقاد داشتند، پس دادند زيرا هدف مديران، کارکنان، جامعه هتلداران و معاونت گردشگري سازمان کسب رضايت 100 درصدي مسافران است.
صفا با بيان اينکه از ميان هتلها فقط هفت هتل عضو جامعه هتلداران نيستند، افزود: با توجه به اين موضوع جامعه هتلداران نميتواند بر نحوه ارائه خدمات و نرخ آنها نظارت داشته باشد.
وي يادآور شد: در مجموع 2 هتل پنج ستاره، سه هتل سه ستاره و 2 هتل دو ستاره هستند و فقط توسط مديريت نظارت بر خدمات گردشگري سازمان بر آنها نظارت ميشود.
صفا به ايجاد سامانه 6122 سناک از سوي معاونت گردشگري براي دريافت انتقادات و شکايات گردشگران از ارائه خدمات از سوي هتلها و ساير مراکز اشاره کرد و گفت: گردشگران و تمامي کساني که انتقاد يا پيشنهادي داشته باشند، ميتوانند توسط اين سامانه به طور شبانه روزي با مسئولان ارتباط برقرار کنند.
رئيس جامعه هتلداران کيش تاکيد کرد: همه مجموعه و دست اندرکاران حوزه گردشگري کيش تلاش کرده اند تا خدماتي در خور شان مسافران ارائه شود.
به گزارش chtn _ جزيره کيش با 91 کيلومتر مربع مساحت و به عنوان يکي از مقاصد پرتردد گردشگري سالانه پذيراي بيش از يک ميليون و 700 هزار گردشگر داخلي و خارجي است.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد