نماد آخرین خبر

نحوه رسیدگی به شکایات پیامک‌های تبلیغاتی اعلام شد

منبع
بروزرسانی
نحوه رسیدگی به شکایات پیامک‌های تبلیغاتی اعلام شد
به گزارش خبرنگار مهر، سامانه دريافت شکايت پيامک‌هاي تبليغاتي که در ششمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال رونمايي شد، هم اکنون آماده خدمات رساني به مشترکان تلفن همراه است. بر اين اساس، مشترکان مي‌توانند، شکايات خود را از پيامک‌هاي انبوه تبليغاتي به شماره 10001314 ارسال کنند؛ به اين معنا که متقاضي بايد شماره پيامک ارسالي و متن آن را به شماره مذکور ارسال کند تا موضوع مورد رسيدگي قرار گيرد. به گزارش مهر، شيوه ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي و انبوه به موبايل مشترکان و افزايش روزافزون تعداد اين پيامک‌ها بدون اجازه مشترکان در تمامي ساعات شبانه ‌روز و حتي نيمه‌هاي شب، به حدي مورد انتقاد مشترکان است که سال گذشته سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با تصويب طرحي اپراتورهاي تلفن همراه را مکلف به کسب اجازه قبلي از مشترکان براي ارسال پيامکهاي انبوه تبليغاتي، خبري و اطلاع رساني کرد اما با اين وجود پيامکهاي تبليغاتي همچنان براي مشترکان ارسال مي شود و به نظر مي رسد اين آيين نامه آنطور که بايد اجرايي نشده است. آخرين بررسي ها نشان مي دهد که روزانه 20 ميليون پيامک تبليغاتي به مشترکان موبايل ارسال مي شود و به دنبال استعلام تمايل دريافت پيامک از مشترکان نيز مخابرات اعلام کرده است که 89 درصد مشترکان به دريافت پيامکهاي تبليغاتي تمايل دارند و تنها حدود 11درصد مشترکان اين پيامکها را نمي خواهند.