به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان جنوبي، ابراهيم سحرخيز با بيان اينکه در آموزش و پرورش هيچ رتبهبندي وجود ندارد و همه مديران و معلمين هر پايه حقوق يکساني ميگيرند، گفت: رتبهبندي معلمين براساس ميزان تحصيلات و مقالات ميتواند تحولي شگرف در آموزش و پرورش ايجاد کند.
وي تصريح کرد: معلميني که در راستاي تقويت بنيه علمي و ارتقاء خود تلاش ميکنند بايد حقوق بيشتري بگيرند.
معاون آموزش متوسطه وزرارت آموزش و پرورش با بيان اينکه نظام آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران نيازمند نظام سنجش معلمي است، گفت: در حال حاضر ضعيفترين کشورهاي دنيا از لحاظ علم آموزي، هر دو سال يکبار معلمين خود را سنجش مي کنند.
سحرخيز به علت تعطيلي پنجشنبههاي مدارس اشاره کرد و افزود: هدف از اين تعطيلي ايجاد فرصتي براي تمرين و مطالعه و بروز کردن اطلاعات معلمين است.
وي با تاکيد براينکه انگيزه علمآموزي و پژوهش بايد در معلمين ما نهادينه شود، تصريح کرد: چهرههاي بزرگ علمي کشور مانند استاد گنجي، شب و روز وقت خود را صرف آموزش و پژوهش ميکردند.
معاون آموزش متوسطه وزرارت آموزش و پرورش با بيان اينکه استخدامهاي آموزش و پرورش بايد براساس نيازهاي استاني و منطقهاي باشد، يادآور شد: بهترين مکان براي تربيت معلمين دانشگاه فرهيختگان است.
سحرخيز با تاکيد براينکه معلمي نيازمند اخلاق حرفهاي خاص است، گفت: بايد براي معلمين سوگند نامه ويژهاي تهيه شود.
وي از طرح ورود دانش آموزان برتر رشته هاي فني و هنرستان ها بدون کنکور به دانشگاه شهيد رجايي خبر داد و افزود: وزارت آموزش و پرورش اين طرح را براي تصويب به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال کرده که در صورت تصويب اجرايي خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزرارت آموزش و پرورش تصريح کرد: طبق آمار رسمي سازمان پژوهش آموزش و پرورش 132 کشور دنيا دوره ابتدايي آنها بين 6 تا 8 سال است که اين نشان از مهم بودن اين دوره تحصيلي دارد.
سحرخيز تاکيد کرد: هر چه دوره ابتدايي را جديتر بگيريم انسانهاي فرهيخته تري را براي آينده تربيت خواهيم کرد.
وي با اشاره به اينکه امسال 17 هزار معلم ابتدايي در دانشگاه فرهنگيان پذيرفته ميشوند، افزود: ورود آنها در دو سال آينده به عرصه معلمي دوره ابتدايي، تاثير شگرف و قابل توجهي را بر اين دوره خواهد داشت.