نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

آمار مرگ و میر در تصادفات نوروزی

منبع
ميزان
بروزرسانی
آمار مرگ و میر در تصادفات نوروزی
ميزان/ امسال هزار و ۲۱ نفر در تصادفات رانندگي نوروزي امسال جان خود را از دست دادند. اين آمار با توجه به اينکه حال مجروحان وخيم است، امکان افزايش دارد. براي اولين بار سردار تقي مهري رئيس پليس راهور از افزايش تلفات رانندگي خبر داد و گفت: در دور دوم سفر‌هاي نوروزي تلفات رانندگي افزايش يافته است. اين در حالي است که پليس تلاشش را براي کنترل تلفات انجام مي‌دهد. چند روز بعد سردار مومني جانشين رئيس پليس کشور از کنترل بيشتر خودرو‌ها خبر داد و اعلام کرد که مردم سفر خود را مديريت کنند تا تلفات رانندگي کاهش يابد. افزايش ۳ درصدي تلفات رانندگي بالاخره روز دوازدهم فروردين سردار مهري اعلام کرد که تلفات رانندگي نوروز ۳ درصد افزايش يافته است. به گفته سردار مهري امسال متاسفانه با افزايش کنترل پليس بازهم تلفات افزايش يافت. در همان روز فرمانده نيروي انتظامي خواستار کنترل بيشتر تصادفات و تلفات شد. افزايش تلفات به ۵ درصد دو روز بعد بار ديگر رئيس پليس کشور مصاحبه‌اي را انجام داده واعلام کرد که تلفات نوروزي در صحنه تصادفات امسال در ايام نوروز پنج درصد رشد داشته است. استان‌هاي پر حادثه براساس آمار‌هاي اوليه پليس راه، فارس، کرمان، اصفهان، سيستان و بلوچستان و خوزستان رکورد داران بيشترين کشته‌هاي تصادفات رانندگي در نوروز بودند. در ايام نوروز بيشترين تردد‌ها از جاده‌هاي در البرز، قزوين، مازندران، گيلان، قم و فارس بوده است. افزايش ۵ درصدي يا ۲۱ درصدي؟ در حالي که پليس مي‌گويد در تصادفات امسال تلفات رانندگي ۵ درصد رشد داشته است، روز دوشنبه در جلسه کميسيون ايمني راه‌ها آمار اوليه نوروزي در جاده‌هاي کشور اعلام شد. در اين جلسه اعلام شد تلفات رانندگي ۲۱ درصد رشد داشته است. اين در حالي است که با توجه به اينکه ۸۷۴ نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست داده بودند، آمار امسال به هزار و ۵۷ نفر رسيده است.اين آمار شامل تمامي تصادفات از جمله تصادف اتباع غيرمجاز، يا تصادفات منجر به غرق شدگي و اتش سوزي است. براساس آمار‌هاي اعلامي از اين تعداد ۷۵۰ نفر در جاده‌هاي کشور جان خود را از دست دادند و ما بفي در شهر‌ها و جاده‌هاي روستايي جان خود را از دست داده اند. چرايي افزايش تلفات رانندگي سيد هادي هاشمي در مورد چرايي افزايش تلفات رانندگي گفت: حمل و نقل و ترافيک و تصادفات موضوعي چند بخشي است که يک بخش آن مربوط به راه مي‌شود که اين موضوع داراي دو بخش کيفي و کمي است. متاسفانه ميزان راهي که ما در کشور داريم حداقلي است و به راه ايمن به مقدار مورد نياز حمل ونقل کشور احتياج داريم. هاشمي افزود: وجه ديگر ترافيک و تصادفات، خودرو ايمن است که بايد داراي پايداري، فرمانپذيري، سازگاري با سرنشين مدنظر قرار گرفته و به راننده کمک کند که بتواند در هنگام بروز حادثه قدرت مانور داشته و در صورت بروز حادثه ميزان آسيب را به حداقل برساند. به گفته کارشناس ارشد ترافيک و تصادفات موضوع سوم داشتن قوانين و مقررات بازدارنده است که ارتکاب تخلف راننده را مهار کند. امروزه ديگر امکان کنترل ناوگان حمل و نقل عمومي در جاده‌ها به صورت دستي امکان پذير نيست و بايد سيستم کنترلي هوشمند خودرو‌ها را در جاده کنترل کند. وي با بيان اينکه براي تصادفات کمتر بايد تنوع حمل و نقل افزايش يابد، تاکيد کرد: بايد ناوگان حمل و نقل ريلي و هوايي مناسب و فراگير باشد تا مردم براي سفرهايشان قدرت انتخاب داشته باشند. هاشمي در مورد نقش پليس در افزايش تصادفات و تلفات خاطرنشان کرد: پليس مسئوليت آنچناني در تعداد تصادفات يا تلفات رانندگي ندارد چرا که در راه، قوانين و خودروسازي نقشي ندارد هنگامي که در کميسيون ايمني راه‌ها مصوب مي‌شود که يکسري از تصادفات جزو آمار محسوب نشود يا برخي افراد در آمار کشته‌هاي تصادفات قرار نگيرند ارتباطي با پليس ندارد. نيروي انتظامي بايد حتي اگر در کوره راهي تصادفي رخ مي‌دهد به شدت مدعي شود که چرا اين تصادف رخ داده است. کارشناس ارشد ترافيک و تصادفات افزود: پليس از ساليان قبل روي رفتار رانندگان کار کرده و با تلاش بسيار نظارت‌ها را به خوبي انجام داده است. در زمستان، تابستان و بهار پليس طرح‌هاي ويژه‌اي دارد و هميشه در جاده‌ها حضور دارد تا ميزان تلفات کمتر شود. حال اگر آمار افزايش پيدا مي‌کند پليس هيچ نقشي در آن ندارد و بايد عوامل اين افزايش را در جاي ديگر جستجو کنيم. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در تلگرام https://t.me/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره