برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فاصله تاسف بار ایران با جهان درباره چهارمین علت مرگ ایرانیان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فاصله تاسف بار ایران با جهان درباره چهارمین علت مرگ ایرانیان
ايرنا/ رئيس سازمان اورژانس کشور با بيان اينکه حوادث رانندگي و ترافيکي هشتمين علت مرگ و مير در دنيا و چهارمين علت مرگ در ايران به شمار مي رود، گفت: ٢٥ درصد عمليات هاي سازمان اورژانس کشور مربوط به حوادث رانندگي و ترافيکي است. پيرحسين کوليوند با اعلام اين مطلب افزود: حوادث ترافيکي قالب مأموريت هاي اورژانس هوايي کشور است. وي در خصوص اصلي‌ترين علل تصادفات ادامه داد: سرعت بالا يکي از هفت ريسک فاکتورهاي حوادث ترافيکي و يکي از پيامدهاي سرعت بالا از دست دادن کنترل راننده است. رئيس اورژانس کشور اضافه کرد: افزايش سرعت در رانندگي باعث کاهش فاصله توقف و کاهش قدرت تصميم گيري راننده مي شود و فرهنگ سازي در جامعه يکي از راهکارهاي کاهش تصادفات رانندگي است.
کوليوند با اشاره به اينکه متوسط مدت زمان حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در رسيدگي فوري به مصدومان انواع حوادث در کلانشهرها به دليل ترافيک و ازدحام موجود به ۱۵ دقيقه، در شهرهاي کوچک به ۸ دقيقه، در جاده‌ها به ۱۵ تا ۱۶ دقيقه و در جاده‌هاي روستايي به ۲۰ دقيقه رسيده است، گفت: ما تقريباً ساليانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر فوتي به علت حوادث ترافيکي در کشور داريم و ساليانه حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار نفر در حوادث رانندگي و ترافيکي در کشور مصدوم مي‌شوند.
وي با يادآوري اينکه در دو سال گذشته امکانات اورژانس از جمله بالگرد و آمبولانس‌ها را گسترش و تجهيز کرده ايم، گفت: اورژانس کشور تا سال ۹۵، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس براي خدمات رساني به مصدومان انواع حوادث در اختيار داشت که در سال ۹۸، اين آمبولانس‌ها به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه افزايش يافته است به طوري که هم آمبولانس‌هاي قديمي را بازسازي و هم آمبولانس‌هاي جديد را به ناوگان اورژانس کشور اضافه کرديم و در حال افزايش آن نيز هستيم. ارائه خدمات اورژانس پيش بيمارستاني، در سوانح عمدي و غيرعمدي، حوادث غيرمترقبه و فوريت‌هاي پزشکي در هنگام بروز بيماري‌هاي نوپديد، جديد و بلاياي طبيعي و انسان ساخت براي آحاد مردم يا هر مليت و تابعيتي از وظايف و مأموريت‌هاي اصلي سازمان اورژانس کشور است.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره