نماد آخرین خبر

سارقان کابل‌های فشار قوی پایتخت دستگیر شدند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سارقان کابل‌های فشار قوی پایتخت دستگیر شدند

باشگاه خبرنگاران/ رئيس کلانتري ۱۷۴ قيامدشت از دستگيري ۶ سارق کابل‌هاي فشار قوي در سه مرحله خبر داد.

سرهنگ مصطفي اسکندري گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کابل‌هاي برق فشار قوي از گاراژه هاي بزرگ فاقد نگهبان و سکنه، رسيدگي به پرونده در دستور کار مأموران کلانتري ۱۷۴ قيامدشت قرار گرفت.

وي بيان داشت: در بررسي اوليه مشخص شد سارقان حرفه‌اي پس از بالا رفتن از ديوار‌هاي گاراژ‌هاي بزرگ، کابل‌هاي فشارقوي به قطر ۶ تا هشت سانتي‌متر را برش داده و کابل‌ها را به سرقت مي‌بردند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: در تحقيقات تکميلي مشخص شد سارق يا سارقان پس از برش لاستيک روي کابل‌ها و جدا کردن سيم‌ها به فاصله ۱۰ سانتي‌متر بدون اينکه دچار برق‌گرفتگي شود، سرقت را انجام مي‌دهند.

رئيس کلانتري قيامدشت توضيح داد: در شاخه‌اي ديگري از تحقيقات پليسي ماموران کلانتري با حجيم بالاي کابل‌هاي قيچي شده روبه رو مي‌شوند که به نظر مي‌رسد سارقان به علت حجم بالاي کابل‌ها قادر به انتقال نبوده اند که مراقبت‌هاي ويژه پليسي آغاز و ماموران موفق شدند دو سارق را در ۲ بامداد زماني که قصد حمل کابل‌ها را داشتند دستگير کنند.

وي با بيان اينکه اين دو سارق با دستور قضائي روانه زندان شدند، گفت: با دستگيري سارقان، اما همچنان سرقت کابل‌هاي فشار قوي ادامه داشت که تحقيقات پليسي نشان از اين داشت تعداد بيشتري از سارقان به سرقت کابل‌هاي فشار قوي مشغول هستند.

رئيس کلانتري قيامدشت عنوان کرد: در ادامه تحقيقات پليسي در دو عمليات مستقل ۴ سارق ديگر نيز به جرم سرقت کابل‌هاي فشار قوي شناسايي و دستگير شدند، و متهمان پرونده براي کشف جرايم احتمالي در اختيار گليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

به گفته سرهنگ اسکندري طبق نظر کارشناسان خسارت وارده به اداره برق منطقه بيش از ۳ ميليارد ريال برآورده شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar