نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو متوقف شد

منبع
فارس
بروزرسانی
بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو متوقف شد

فارس/ بازگشت برخي محدوديت‌هاي کرونايي باعث شد تا روند بهبود اوضاع اقتصادي حوزه يورو متوقف شود.

به گزارش راشاتودي، تحقيقات مؤسسه IHS مارکت، نشان مي‌دهد که روند بهبود اوضاع اقتصادي در حوزه يورو در اتحاديه اروپا طي ماه جاري متوقف شده است.
اروپا به خاطر بحران کرونا در رکود فرو رفته بود که طي هفته‌هاي گذشته شاهد بهبود اوضاع اقتصادي در اين قاره بوديم اما بازگشت برخي محدوديت‌هاي کرونايي روند را متوقف کرد.
شاخص خريد مديران مؤسسه IHS مارکت که بر اساس نظرسنجي از 5 هزار شرکت در حوزه يورو به دست آمده و يکي از شاخص‌هاي مناسب براي ارزيابي سلامت اقتصادي به شمار مي‌رود از 54.9 واحد در ماه جولاي به 51.6 واحد رسيده است.
عدد بالاي 50 در اين شاخص نشان دهنده رشد و خروج از رکود و هر چه بالاتر بودن آن نشان دهنده بهبود اوضاع اقتصادي در حوزه يورو  است.

اندرو هارکر، مدير بخش اقتصاد مؤسسه IHS، مي‌گويد روند بهبود اوضاع اقتصادي در حوزه يورو در ماه آگوست متوقف شده که نشاندهنده تقاضاي ضعيف در سطح 19 کشور عضو آن ناشي از تبعات شيوع ويروس کرونا است.
وي تاکيد کرد بهبود اوضاع اقتصادي تحت تاثير نشانه‌هاي افزايش تعداد مبتلايان به کرونا در بخش‌هاي مختلف حوزه يورو قرار گرفته و روند خود را از دست داده است.
افزايش تعداد مبتلايان به کرونا در برخي کشورهاي اروپايي از جمله آلمان و اسپانيا دولت‌هاي اروپايي را مجبور کرده تا برخي محدوديت‌هاي مسافرتي را بازگردانده و در برخي شهرها نيز محدوديت‌هاي اعمال شده بر فعاليت‌هاي اجتماعي و اقتصادي را بازگردانند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره