نماد آخرین خبر

بارش باران در برخی مناطق کشور تا ۴ روز آینده

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بارش باران در برخی مناطق کشور تا ۴ روز آینده

ايسنا/ مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ضمن اشاره به بارش پراکنده باران در برخي مناطق کشور طي چهار روز آينده گفت: بارش باران امروز (۲ شهريور) در چهار استان شدت بيشتري دارد.

صادق ضياييان در گفت و گو با ايسنا اظهار کرد: امروز (۲ شهريور) در شمال غرب، سواحل شمالي، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي، دامنه‌هاي جنوبي البرز در استان‌هاي زنجان، قزوين، البرز و ارتفاعات البرز مرکزي بارش باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه بارش در شمال استان‌هاي آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي، اردبيل و گيلان شدت بيشتري دارد، گفت: در برخي نقاط استان‌هاي خراسان جنوبي، کرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان به ويژه در ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شديد موقت رخ مي‌دهد.

به گفته مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي فردا (۳ شهريور) بارش در شمال غرب کاهش مي‌يابد و در سواحل درياي خزر، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي تداوم دارد همچنين در جنوب خراسان رضوي، خراسان جنوبي، شرق يزد، برخي نقاط استان‌هاي کرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعد ازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد موقت پيش‌بيني مي‌شود.

ضياييان با بيان اينکه طي امروز و فردا (۲ و ۳ شهريور) درياي خزر مواج است، گفت: در استان‌هاي واقع در نوار شمالي کشور کاهش دما بين ۵ تا ۸ درجه سانتيگراد رخ مي دهد.

وي افزود: روز سه‌شنبه (۴ شهريور) در استان‌هاي گيلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزي بارش تداوم دارد و در برخي نقاط استان‌هاي خراسان جنوبي، کرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان به ويژه در ساعات بعد ازظهر رشد ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد موقتي رخ مي‌دهد.

مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به اينکه طي روز سه‌شنبه (۴ شهريور) بارش در نيمه جنوبي سيستان و بلوچستان شدت دارد، اظهار کرد: تا روز سه‌شنبه شرق درياي عمان مواج خواهد بود همچنين روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه (۵ و ۶ شهريور) در جنوب سيستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخي نقاط هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزي رشد ابر و رگبار پراکنده رخ مي‌دهد. وزش باد نيز در نوار شرقي کشور به ويژه در منطقه زابل شدت خواهد گرفت.

ضياييان در پايان درباره وضعيت جوي تهران طي دو روز آينده گفت: آسمان تهران فردا (۳ شهريور) صاف تا قسمتي ابري همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شديد با حداقل دماي ۲۱ و حداکثر دماي ۳۲ درجه سانتيگراد و پس فردا (۴ شهريور) نيز  صاف تا قسمتي ابري گاهي همراه با وزش باد با حداقل دماي ۲۰  و حداکثر دماي ۳۱ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar