نماد آخرین خبر

کشف ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های ماهشهر

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشف ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های ماهشهر

ايرنا/ فرمانده مرزباني و درياباني خوزستان از موفقيت ماموران درياباني در رصد اطلاعاتي و کشف ۵۷ هزار و ۴۵۰ليتر سوخت(گازوييل) قبل از خروج از کشور خبر داد.

سردار لطفعلي پاکباز روز يکشنبه افزود: در راستاي طرح تشديد کنترل مناطق ساحلي خوزستان و جلوگيري از خروج سرمايه هاي ملي و قاچاق سوخت ، ماموران پايگاه درياباني ماهشهر در نتيجه ساعت‌ها کار اطلاعاتي موفق به شناسايي محل دپو و انتقال سوخت قاچاق در سواحل ماهشهر شدند.
وي اظهار داشت:ماموران درياباني با اعزام به‌موقع و پايش دقيق محل در منطقه  "خور دورق" و "خور زنگي"  طي ۲ عمليات جداگانه  ۲ عدد چتري حاوي ۴۵  هزار ليتر سوخت  که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان سوخت در خليج فارس دپو شده بود  کشف کردند.
وي در ادامه افزود: در عملياتي ديگر نيز دريابانان ماهشهر يک فروند شناور حامل ۱۲ هزار و ۴۵۰ ليتر سوخت قاچاق را در آبهاي بندر سجافي شناسايي و قبل از حرکت توقيف کردند.
فرمانده مرزباني و درياباني خوزستان با اشاره به دستگيري پنج قاچاقچي سوخت در جريان توقيف اين محموله‌هاي سوخت قاچاق افزود:محموله سوخت کشف شده پس از تکميل پرونده اوليه به همراه متهمان تحويل مرجع قضايي مي‌شود.

سردار پاکباز افزود: اقدام قاچاقچيان علاوه بر ضربه به اشتغال و توليد داخلي باعث خروج سرمايه‌ ملي و ايجاد مشاغل کاذب نظير قاچاق مي‌شود که تبعات جبران ناپذير اجتماعي نيز به همراه خواهد داشت از همين رو دريابانان خوزستان با عزم جدي با اين پديده شوم برخورد خواهند کرد.

در سال جاري دست کم ۲۵۰هزار ليتر سوخت قاچاق قبل از خروج از کشور در آبهاي سرزميني شمال غرب خليج فارس و مناطق ساحلي خوزستان کشف و ضبط شده است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar