برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کشف عجیب‌ترین علامت ابتلا به کرونا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کشف عجیب‌ترین علامت ابتلا به کرونا

باشگاه خبرنگاران/ دانشمندان انگليسي عجيب‌ترين علامت ابتلا به کوويد ۱۹ را کشف کردند.
 
سازمان جهاني بهداشت علائم شايع ابتلا به ويروس کرونا را تب، سرفه خشک، بثورات پوستي، اسهال و از دست دادن حس بويايي و چشايي اعلام کرده است. با اين حال، دانشمندان در تحقيقات خود به طور پيوسته علائم جديدي را به اين ليست مي‌افزايند. دليل توجه محققان به علائم کرونا در اين نکته نهفته است که به دليل نبود واکسن موثر براي مقابله با ويروس کرونا، شناسايي سريع افراد مبتلا و قرنطينه کردن آن‌ها در کنترل شيوع کوويد ۱۹ در جامعه از اهميت بالايي برخوردار است.

دانشمندان انگليسي به تازگي يکي از عجيب‌ترين علائم ابتلا به ويروس کرونا را کشف کرده اند. محققان مي‌گويند از دست دادن حس بويايي و چشايي يکي از رايج‌ترين علائم کرونا است. همين امر باعث انحراف درک مزه مواد غذايي مي‌شود.

متخصصان مي‌گويند در عجيب‌ترين مورد، افراد مبتلا به کرونا زماني که گوشت مصرف مي‌کنند احساس مزه بنزين مي‌کنند. اين امر به دليل از دست دادن حس چشايي و انحراف در درک مزه واقعي مواد غذايي است.

اين مورد يکي از عجيب‌ترين مواردي است که دانشمندان در علائم کرونا تاکنون با آن مواجه شده اند. متخصصان به مردم توصيه مي‌کنند حتما نسبت به مشاهده علائم کرونا حساسيت داشته باشند و در صورت داشتن اين علائم تست کوويد ۱۹ بدهند. يک فرد مبتلا به کرونا مي‌تواند ۴۳۰ نفر را آلوده کند. از اين رو، شناسايي بيماران و قرنطينه کردن آن‌ها از اهميت بالايي برخوردار است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar