نماد آخرین خبر

روی آوردن دانشمندان به اسب ها برای درمان کرونا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روی آوردن دانشمندان به اسب ها برای درمان کرونا

ايسنا/ دانشمندان "دانشگاه کاستاريکا" قرار است يک درمان ارزان قيمت را که در آن آنتي بادي هاي ويروس کرونا در اسب‌ها به انسان تزريق مي‌شود را آزمايش کنند.

محققان در کاستاريکا قرار است آزمايشات يک درمان ارزان ويروس کرونا را که بر اساس آنتي بادي‌هاي گرفته شده از اسب‌هاي مبتلا به کروناويروس سندرم حاد تنفسي ۲( ويروس عامل کوويد-۱۹)است را آغاز کنند.

"رومان ماکايا"(Roman Macaya) رئيس صندوق تأمين اجتماعي که مراکز بهداشت عمومي را مديريت مي‌کند در گفتگو با خبرگزاري رويترز گفت که اين درمان توسط موسسه کلودوميرو پيکادو (ICP) دانشگاه کاستاريکا ساخته شده و داروي آنتي بادي اسب از اواسط سپتامبر بر روي ۲۶ بيمار آزمايش خواهد شد.

مقامات کاستاريکا اميدوارند که اگر نتايج حاصل از مطالعه مرحله دو دلگرم کننده باشد، مي‌توانند به طور گسترده‌تري درمان را در بيمارستان‌ها آغاز کنند. در کاستاريکا ۴۷۱ بيمار مبتلا به کوويد-۱۹ در بيمارستان بستري هستند.

"آلبرتو آلاپه"(Alberto Alape)، هماهنگ کننده پروژه در وسسه کلودوميرو پيکادو، گفت: ما افتخار مي‌کنيم اگر متوجه شويم اين محصول تا زمانيکه واکسن مناسبي توسعه داده شود، جان انسان‌ها را نجات خواهد داد.

تلاش‌هاي مشابهي براي انجام اين کار در آرژانتين و برزيل نيز در حال انجام است، در حالي که دانشمندان در بلژيک از لاماها استفاده مي‌کنند.

محققان کاستاريکا مي‌گويند روش آنها براي درمان کروناويروس سندرم حاد تنفسي ۲ مبتني بر تجربه استفاده از آنتي بادي‌هاي اسب براي ايجاد ضد زهرهاي مار است.

آنها پروتئين اين ويروس را از چين و انگلستان وارد کردند و آن را به شش اسب از ۱۱۰ اسب که موسسه کلودوميرو پيکادو براي آزمايش استفاده مي‌کند ، تزريق کردند.

چند هفته بعد ، وقتي حيوانات به اندازه کافي آنتي بادي توليد کردند، محققان خون آنها را استخراج کردند و از آنتي بادي‌هاي پلاسما به عنوان ماده اوليه سرم تزريقي استفاده کردند. محققان مي‌گويند در صورت موفقيت آنها مي‌خواهند اين درمان ارزان را با ساير کشورهاي آمريکاي مرکزي که اکثرا فقيرتر از کاستاريکا هستند ، به اشتراک بگذارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره