نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

علیرضا زالی: آغاز موج سوم کرونا در تهران 

منبع
تابناک
بروزرسانی
علیرضا زالی: آغاز موج سوم کرونا در تهران 

تابناک/ فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري کرونا در کلانشهر تهران از شکل گيري موج سوم بيماري کرونا در تهران خبر داد و تاکيد کرد براي کنترل رشد فزاينده بيماري نيازمند انجام مداخلات جدي تر در تهران هستيم. 

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي، دکتر عليرضا زالي با اشاره به افزايش آمار مبتلايان به کرونا در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ بيمار جديد کرونايي در بيمارستان هاي تهران بستري شدند که ۱۴۷ نفر آنان در بخش هاي مراقبت وِيژه تحت مراقبت قرار گرفتند.
به گفته زالي در شبانه روز گذشته ۹,۶ درصد مراجعان به بخش هاي سرپايي نياز به بستري در مراکز درماني داشتند که ۲۰ درصد آنان بدحال بوده و در بخش هاي ويژه بستري شدند. درحالي که ۴۲۰ بيمار در اين بازه زماني از بيمارستان هاي تهران ترخيص شدند.
وي با ذکر اين مطلب که در سه هفته اخير براي اولين بار تعداد موارد جديد بستري از مرز ۷۰۰ نفر گذشته است گفت: تحليل آمار و وضعيت بيماري کرونا در تهران حاکي از اين است که موج سوم در تهران شکل گرفته است. با توجه تهران يکي از اپي سنتر ها مهم اپيدميولوژيک اين بيماري در کشور است نيازمند به انجام مداخلات جدي تر در سطح شهر واستان تهران اعمال شود تا اين رشد فزاينده بيماري کنترل شود.
فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري کروناي پايتخت براي مقابله با رشد شتابان بيماري در تهران، تمديد و تکرار محدوديت هاي اعمال شده را در هفته آينده ضروري برشمرد.
زالي به حجم بالاي سفرهاي درون شهري و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي در تهران اشاره کرد و افزود: بطور متوسط روزانه ۹۵۰ هزارنفر از مترو و يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از ناوگان اتوبوسراني تهران استفاده مي کنند.
فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري کرونا در کلانشهر تهران کاهش دلايل سفرهاي درون شهري را يکي از تمهيدات مهم پيشگيرانه عنوان کرد و بازگشايي مدارس، بازگشايي برخي مشاغل آموزشي و تعليق حضور يک سوم کارکنان را از جمله دلايل افزايش حجم اين سفرهاي درون شهري در پايتخت برشمرد که بايد مورد توجه قرار گيرد.
فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري کرونا در کلانشهر تهران در خاتمه سخنان خود تاکيد کرد: گرچه استفاده از ماسک شرط لازم براي جلوگيري از انتشار بيماري است اما شرط کافي نيست و فاصله گذاري اجتماعي کماکان عامل اصلي عدم ابتلا و پايين امدن شانس ميزان سرايت است و بايد حضور افراد در سطح شهر کاهش يابد.
زالي تاکيد کرد: بايد مصاديق حضور افراد در سطح شهر کاهش يابد و در حال حاضر بيش از هر زمان ديگري نياز داريم که تمام دستگاههاي دولتي و غير دولتي خدمات خود را به صورت الکترونيک ارايه دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره