راهاندازی مرکز تماس برای پاسخگویی به مشکلات «شاد»

ايسنا/ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راهاندازي مرکز تماسي براي پاسخگويي به مشکلات سامانه شاد خبر داد.
بازگشايي مدارس بهصورت حضوري با اما و اگرهايي روبهرو بود و در نهايت اعلام شد مدارس ميتوانند هم بهصورت حضوري و آنلاين ادامه يابند، آن هم در شرايطي که وزارت آموزش و پرورش براي آموزش آنلاين از ماهها پيش اقدام به راهاندازي اپليکيشن شاد کرده و وزارت ارتباطات نيز اعلام کرد استفاده دانشآموزش و معلمان کشور از شاد رايگان خواهد بود.
البته مواردي هم از جمله ارائه سيمکارتهاي شاد مطرح شد که محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کرد: سيمکارتي تحت عنوان سيمکارت شاد نداريم و مردم به تلفنهايي که موضوعشان دعوت به فروش سيمکارت است، پاسخ ندهند و آن را کلاهبرداري تلقي کنند. همراه اول و ايرانسل سيمکارتهايي تحت عنوان سيمکارت کودک دارند که براي دريافت آن هزينهي مازادي نبايد پرداخت کنند و ميتوانند به پورتال اين اپراتورها يا دفاتر و مراکز آنها در سطح کشور مراجعه کنند.
وي در مقابل از ارائه بسته شاد خبر داده و گفته بود: آنچه که ما داريم بسته شاد براي دانشآموزان است. اين بسته قابليت فعالسازي روي هر سيمکارتي را دارد. زماني که سيمکارت دست والدين است، بسته عادي استفاده ميشود و وقتي که در دست دانشآموز قرار ميگيرد، با يک کد بسته شاد فعال ميشود. تفاوت بسته شاد با خود شاد اين است که يکسري پيامرسانها و موتورهاي جستوجو با توجه به نياز دانشآموزان روي بسته شاد تعريف شده است که ميتواند مورد استفاده قرار بگيرد.
با وجود اين، سوالات زيادي درباره استفاده از سامانه شاد مطرح بود و از اين رو جهرمي در اينستاگرام از راهاندازي سامانه تماسي خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و همراه اول، براي پاسخگويي به مشکلات سامانه شاد، يک مرکز تماس راهاندازي کردهاند. بنابراين اگر در استفاده از اين سامانه با مشکل مواجهيد، لطفا صرفا با مراکز تماس اين سامانه به شماره ۰۲۱۴۳۰۸۱ و يا اگر مشترک همراه اول هستيد، با شماره ۹۹۹۰ تماس بگيريد.