برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار سازمان غذا و دارو نسبت به فروش واکسن‌ آنفلوآنزا تقلبی در بازار

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار سازمان غذا و دارو نسبت به فروش واکسن‌ آنفلوآنزا تقلبی در بازار

ايسنا/ سازمان غذا و دارو در اطلاعيه‌اي نسبت به تبليغ و فروش واکسن آنفلوآنزاي تقلبي و قاچاق توسط افراد سودجو در بازار آزاد هشدار داد.

در اين اطلاعيه آمده است: رعايت زنجيره سرد واکسن آنفلوآنزا از الزامات نگهداري و حفظ کيفيت آن است، در صورت عدم رعايت آن، سلامت و اثربخشي واکسن مورد تأييد سازمان غذا و دارو نبوده و هيچ تضميني در مورد عوارض احتمالي واکسن‌هاي غيرمجاز وجود ندارد.

توزيع واکسن آنفلوآنزا بين مراکز بهداشتي سراسر کشور طي روزهاي اخير آغاز شده است و در فاز اول گروه‌هاي پرخطر شامل(زنان باردار، بيماران صعب‌العلاج، مزمن و ...) واکسن را به‌طور رايگان دريافت خواهند کرد.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو طبق پروتکل اعلامي از سوي معاونت بهداشتي در فاز بعدي افراد بالاي ۶۵ سال با ثبت اطلاعات کد ملي، مي‌توانند واکسن را از داروخانه‌هاي سراسر کشور تهيه کنند.

لذا خاطرنشان مي‌گردد مردم به‌هيچ‌عنوان نبايد اسير تبليغات عرضه اين دارو در خارج از مراکز بهداشتي و داروخانه‌ها شوند، زيرا سلامت اين واکسن‌ها به‌هيچ‌عنوان مورد تأييد اين سازمان نيست.

به مردم اطمينان خاطر داده مي‌شود که واکسن موردنياز تمامي افراد پرخطر، در چند فاز از طريق شبکه بهداشتي و داروخانه‌ها عرضه خواهد شد، بنابراين از مردم مي‌خواهيم اخبار را از مراجع معتبر دنبال کرده و طبق اعلام سازمان غذا و دارو نسبت به تهيه آن اقدام کنند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar