نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

دارویی معجزه آسا برای نجات بیماران وخیم کرونایی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دارویی معجزه آسا برای نجات بیماران وخیم کرونایی

باشگاه خبرنگاران/ در مطالعه‌اي جديد مشخص شده است، دارويي که براي بيماران قلبي مفيد است، احتمال مرگ و شدت بيماري کرونا را کاهش مي‌دهد.
 
دانشمندان با آزمايش آسپرين روي بيماران وخيم کرونايي که در بيمارستان بستري بودند، دريافتند اين دارو مي‌تواند بيش از چهل درصد احتمال مرگ ناشي از کرونا را کاهش دهد.

متخصصان دانشکده پزشکي دانشگاه مريلند مي‌گويند که اين يافته‌ها استفاده از آسپرين را براي جلوگيري از عوارض شديد کرونا تحقق مي‌بخشد.

مردم از آسپرين به عنوان رقيق کننده خون براي کاهش خطر حملات قلبي و مغزي يا مديريت بيماري‌هاي قلبي استفاده مي‌کنند. آسپرين که به عنوان داروي ضد التهابي استفاده مي‌شود، اين توانايي را دارد که جلوي لخته شدن خون را بگيرد و براي بيماري‌هايي که باعث افزايش غلظت خون مي‌شود مفيد است.

در اين مطالعه، ۴۱۲ بيمار کرونايي با ميانگين سني ۵۵ سال که در چند ماه اخير به دليل ابتلاء به اين عفونت در بيمارستان مريلند بستري شده بودند، مورد بررسي قرار گرفتند. حدود يک چهارم بيماران قبل از بستري شدن در بيمارستان يا بلافاصله بعد از بستري شدن در بيمارستان به خاطر کنترل بيماري قلبي عروقي شان، روزانه آسپرين با دوز پايين مصرف مي‌کردند.

محققان دريافتند که مصرف آسپرين با کاهش ۴۴ درصدي خطر قرارگيري در زير دستگاه ونتيلاتور، کاهش ۴۳ درصدي خطر پذيرش در ICU و همچنين کاهش ۴۷ درصدي خطر مرگ در بيمارستان در مقايسه با کساني که آسپرين مصرف نمي‌کردند، مرتبط بود.

جاناتان چو، استاد دانشگاه و متخصص بيهوشي در بيمارستان مريلند گفت: اين نتايج نياز به تحقيقات بيشتري دارد و بايد به صورت تصادفي نيز اين دارو مورد استفاده قرار گيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره