برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برف و باران در اغلب نقاط کشور از پنجشنبه

منبع
فارس
بروزرسانی
برف و باران در اغلب نقاط کشور از پنجشنبه

فارس/ معاون پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي با بيان اينکه روز پنج‌شنبه 6 آذر در اغلب مناطق کشور برف و باران خواهيم داشت، گفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزي در بارش‌ها وجود دارد که ضرورت دارد به توصيه‌ها توجه شود.

محمد اصغري در تشريح آخرين وضعيت جوي کشور بيان کرد:‌ روز آينده جوي پايدار در اغلب مناطق کشور حاکم است و با توجه به سکون نسبي هوا در شهرهاي صنعتي و پر جمعيت به ويژه اصفهان، تهران، اراک و کرج غبار محلي پديده غالب خواهد بود.
وي ادامه داد: اواخر وقت روز چهارشنبه 5 آذر سامانه بارشي جديدي از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور مي‌شود و موجب بارش پراکنده در اين مناطق خواهد شد ما پنج‌شنبه 6 آذر بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و  گستره آن نيمه غربي کشور و سواحل خزر را در بر مي‌گيرد.
معاون پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي افزود: روز پنج‌شنبه در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي‌، زنجان، کردستان، اردبيل، کرمانشاه، لرستان، همدان، ايلام، خوزستان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، قم، بوشهر، قزوين، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالي، گيلان، مازندران، گلستان، استان مرکزي و غرب اصفهان بارندگي خواهيم داشت که اين وضعيت روز جمعه 7 آذر علاوه بر اين مناطق در شمال و غرب فارس نيز حاکم خواهد بود.
اصغري افزود: روز شنبه 8 آذر شدت بارش‌ها در استان‌هاي نيمه غربي و مرکز کشور خواهد بود.
وي گفت: در اين 5 روز بارش در نواحي سردسير و کوهستاني غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزي و شمالي به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوبي با رعد و برق و احتمال ريزش تگرگ همراه است.
معاون پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي اظهار کرد: در مناطقي که ذکر شد احتمال خسارت به محصولات کشاورزي وجود دارد و توصيه مي‌شود در باغات و مزارع زهکشي و پاکسازي مسير آب باغات و مزارع با توجه به بارش و عدم انجام آبياري، در دستور کار باشد همچنين محلول پاشي و سم پاشي با توجه به وقوع بارش در دستور کار قرار گيرد.
اصغري گفت: از فردا تا شنبه پيش‌ِرو با توجه به وزش باد شديد، درياي خزر مواج خواهد بود همچنين از امروز تا شنبه، خليج‌فارس، تنگه هرمز و غرب درياي عمان مواج است.
وي در تشريح وضعيت جوي پايتخت گفت: ‌آسمان تهران فردا نيمه ابري در برخي ساعات همراه با غبار محلي و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود، بيشينه و کمينه دما فردا در پايتخت 11 و 5 درجه خواهد بود، همچنين اواخر وقت روز پنج‌شنبه 6 آذر بارش برف و باران در تهران پيش‌بيني مي‌شود.
معاون پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي افزود: روز آينده بندرعباس با بيشينه دماي 29 درجه بالاي صفر گرم ترين مرکز استان و شهرکرد و بيرجند با کمينه دماي 3 درجه زير صفر سردترين مرکز استان خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره