logo

وزیر کشور: سه درصد مردم درگیر کرونا هستند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
وزیر کشور: سه درصد مردم درگیر کرونا هستند

تسنيم/ وزير کشور گفت: مجموعه افرادي که در بالاترين تخمين و بدترين و پرريسک‌ترين نگاه به اين موضوع داريم شامل ۳ درصد مردم ما هستند و يعني ۹۷ درصد مردم ما در اين خصوص هيچ نگراني ندارند و سالم هستند و فقط ۳ درصد به نوعي درگير اين موضوع(کرونا) شده‌اند.

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور و فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با کرونا در حاشيه نشست کميته اطلاع رساني اين ستاد گفت: جلسه امروز قراراگاه به‌صورت مشترک با کميته اطلاع رساني ستاد برگزار شد و ما با همه کميته‌ها جلسات داريم و هماهنگي‌هاي بيشتر و پيگيري مصوبات در آن انجام مي‌گيرد.

وي افزود: توصيه‌هاي جديدي که که وجود دارد، در اين جلسات بررسي مي‌شود و نهايتا آن قسمت از پيشنهادات اجرايي هست، ابلاغ مي‌شود و قرارگاه آن را پيگيري مي‌کند و بخش‌هايي از پيشنهادات که بايد درباره آن تصميم‌گيري شود نيز به ستاد ملي ارجاع داده مي‌شود.

فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با کرونا تصريح کرد: مجموعه افرادي که در بالاترين تخمين و بدترين و پرريسک‌ترين نگاه به اين موضوع داريم شامل 3 درصد مردم ما هستند و يعني 97 درصد مردم ما در اين خصوص هيچ نگراني ندارند و سالم هستند و فقط 3 درصد به نوعي درگير اين موضوع(کرونا) شده‌اند و بايد همّ و غم ما اين باشد که از اين 3 درصد مراقبت کنيم و خودشان نيز از خود مراقبت کنند تا آن 97 درصد به‌راحتي به زندگي خود ادامه دهند.

رحماني فضلي گفت: ما بخاطر اين 3 درصد مجبور مي‌شويم تا 97 درصد را در شرايط خاص قرار دهيم و تعطيلات و محدوديت مي‌گذاريم که براي مردم نگراني ايجاد مي‌شود.

وي بيان کرد: از مردم و به ويژه مبتلايانِ به اين بيماري مي‌خواهم خودمراقبتي داشته و قرنطيته داشته باشند و درمان خود را پيگيري کنند. درخصوص آن 97 درصد هم مي‌گوييم که ساده‌ترين راه استفاده از ماسک، رعايت فاصله اجتماعي و عدم تجمعات غيرضرور است.

اگر اين‌ها رعايت شود با اقدامات خوبي که صورت گرفته و با تجريباتي که داريم، گام‌هاي بلندتري برخواهيم داشت. از رسانه‌ها و کساني که در رسانه‌ها کار مي‌کنند و دراين ايام در قالب کميته اطلاع رساني ستاد تلاش مي‌کنند نيز تشکر مي‌کنم. آگاه‌سازي، همراه‌سازي و اقناع‌سازي جز با کمک رسانه‌ها ممکن نيست و انصافا رسانه‌ها خوب همکاري کردند و اميدواريم گام‌هاي بعدي را بهتر بردارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره