برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین جزئیات تولید واکسن مشترک ایران و کوبا اعلام شد

منبع
فارس
بروزرسانی
آخرین جزئیات تولید واکسن مشترک ایران و کوبا اعلام شد

فارس/ مجري کارآزمايي و تست باليني واکسن کروناي ايراني بيان کرد: فاز يک کارآزمايي باليني واکسن کووايران تا آخر ماه جاري به اتمام مي‌رسد. در مرحله دو فاز يک اين واکسن روي ۱۴ نفر ديگر تست مي‌شود و در فاز ۲ باليني نيز روي ۵۰۰ نفر تست خواهد شد.

محمدرضا صالحي مجري کارآزمايي و تست باليني واکسن کروناي ايراني اظهار داشت: واکسن کوايران واکسني با پلتفرم شناخته شده در دنيا و از نوع ويروس کشته شده است و چندين کشور دنيا در حال حاضر از اين پلتفرم استفاده مي‌کنند و در کشور نيز با تلاش‌ها محققان اين واکسن توليد و کارآزمايي باليني آن آغاز شده است.

وي با بيان اينکه اين واکسن در ميانه راه فاز يک باليني قرار دارد اظهار داشت: فاز يک کارآزمايي باليني واکسن کووايران تا آخر ماه جاري به اتمام مي‌رسد. در مرحله دو فاز يک اين واکسن روي ۱۴ نفر ديگر تست مي‌شود و در فاز ۲ باليني نيز روي ۵۰۰ نفر تست خواهد شد. وي افزود: کارآزمايي واکسن کروناي شرکت رازي نيز ظرف هفته آينده وارد کارآزمايي باليني مي‌شود، اين واکسن از نوع  نوترکيب است که برخي از کشورهاي ديگر دنيا نيز درحال ساخت اين نوع واکسن هستند.

مجري کارآزمايي و تست باليني واکسن کروناي ايراني با بيان اينکه انستيتو پاستور نيز درحال توليد مشترک واکسن نوترکيب ديگري با همکاري کشور کوبا است گفت: مقرر شد خط توليد اين واکسن در ايران راه‌اندازي شود و از فاز سه آزمايشات باليني ايران نيز به اين روند بپيوندد. درحال حاضر اين واکسن فاز يک را با موفقيت پشت سر گذاشته و وارد فاز دو باليني شده است.

صالحي در پاسخ به اين پرسش که کدام کشورها درحال تلاش براي توليد واکسن «Inactivated» هستند اظهار داشت: کشور چين ساخت اين واکسن را آغاز کرده است و کشورهايي مثل امارات، آرژانتين، برزيل و برخي کشورهاي اروپايي اين واکسن را خريده‌اند و درحال استفاده هستند يا وارد نوبت خريد شده‌اند، از سويي شرکتي هندي نيز واکسن «Inactivated» را توليد کرده است و قرار است واکسيناسيون کشور هند با اين واکسن انجام شود

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar