logo

افزایش احتمال وجود کرونای ایرانی با سرایت ویروس در خوزستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش احتمال وجود کرونای ایرانی با سرایت ویروس در خوزستان

ايسنا/ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز گفت: با توجه به شدت سرايت ويروس در خوزستان، مراجعات به بيمارستان‌ها در واحد زمان نسبت به پيک‌هاي قبلي بيشتر شده و اين مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

دکتر فرهاد سلطاني در خصوص شدت سرايت ويروس جهش‌يافته کرونا اظهار کرد: زماني که شدت سرايت و تکثير ويروسي زياد مي‌شود، جهش يا موتاسيون در آن اتفاق مي‌افتد و اين جهش، اجتناب‌ناپذير است. اين جهش ممکن است در هر کشوري رخ دهد و آنچه که در اهواز با آن مواجه هستيم سوش جهش‌يافته کرونا است.

وي افزود: آزمايش‌هاي ميکروب‌شناسي انجام‌شده روي ويروس کرونا نشان مي‌دهد که سوش ويروس با آنچه در پيک‌هاي قبلي کرونا در خوزستان با آن مواجه بوده‌ايم، متفاوت است و شدت سرايت آن نيز بسيار بيشتر است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز تصريح کرد: با توجه به اين جهش به وجود آمده در ويروس، مي‌توانيم شاهد موتاسيون ايراني کرونا نيز باشيم و حتي ممکن است در ماه‌هاي آينده موتاسيون ديگري نيز شاهد باشيم زيرا اين مساله در ماهيت ويروس است که وقتي به شدت زياد سرايت مي‌کند و منتشر مي‌شود، موتاسيون در آن رخ مي‌دهد و شايد نام‌گذاري براي آن، چندان علمي نباشد.

سلطاني گفت: اين جهش يا موتاسيون مي‌تواند در ايران براي ويروس کرونا اتفاق بيافتد و شاهد سوش جديدي براي کرونا باشيم. وي افزود: با توجه به شدت سرايت ويروس در خوزستان، مراجعات به بيمارستان‌ها در واحد زمان نسبت به پيک‌هاي قبلي بيشتر شده است و اين مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره