برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش احتمال وجود کرونای ایرانی با سرایت ویروس در خوزستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش احتمال وجود کرونای ایرانی با سرایت ویروس در خوزستان

ايسنا/ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز گفت: با توجه به شدت سرايت ويروس در خوزستان، مراجعات به بيمارستان‌ها در واحد زمان نسبت به پيک‌هاي قبلي بيشتر شده و اين مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

دکتر فرهاد سلطاني در خصوص شدت سرايت ويروس جهش‌يافته کرونا اظهار کرد: زماني که شدت سرايت و تکثير ويروسي زياد مي‌شود، جهش يا موتاسيون در آن اتفاق مي‌افتد و اين جهش، اجتناب‌ناپذير است. اين جهش ممکن است در هر کشوري رخ دهد و آنچه که در اهواز با آن مواجه هستيم سوش جهش‌يافته کرونا است.

وي افزود: آزمايش‌هاي ميکروب‌شناسي انجام‌شده روي ويروس کرونا نشان مي‌دهد که سوش ويروس با آنچه در پيک‌هاي قبلي کرونا در خوزستان با آن مواجه بوده‌ايم، متفاوت است و شدت سرايت آن نيز بسيار بيشتر است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز تصريح کرد: با توجه به اين جهش به وجود آمده در ويروس، مي‌توانيم شاهد موتاسيون ايراني کرونا نيز باشيم و حتي ممکن است در ماه‌هاي آينده موتاسيون ديگري نيز شاهد باشيم زيرا اين مساله در ماهيت ويروس است که وقتي به شدت زياد سرايت مي‌کند و منتشر مي‌شود، موتاسيون در آن رخ مي‌دهد و شايد نام‌گذاري براي آن، چندان علمي نباشد.

سلطاني گفت: اين جهش يا موتاسيون مي‌تواند در ايران براي ويروس کرونا اتفاق بيافتد و شاهد سوش جديدي براي کرونا باشيم. وي افزود: با توجه به شدت سرايت ويروس در خوزستان، مراجعات به بيمارستان‌ها در واحد زمان نسبت به پيک‌هاي قبلي بيشتر شده است و اين مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره