ماجرای پیش آمده در پرواز آبادان- مشهد چه بود؟

فارس/ پس از انتشار کليپي در فضاي مجازي از سوي يکي از مسافران پرواز آبادان به مشهد مبني بر فروش اضافه توسط شرکت هواپيمايي ايرقشم و نبود صندلي کافي اخبار و واکنشهاي زيادي در فضاي مجازي منتشر شد که مسوولين مربوطه ادعاي فروش بليط اضافي را رد کردند.
نبود صندلي کافي براي مسافران پرواز آبادان-مشهد يا فروش بليت بيشاز ظرفيت هواپيماي پرواز آبادان-مشهد عناويني هستند که از صبح امروز يکي از تيترهاي داغ و پر بازديد سايتهاي متعدد شدند اما ماجراي اين خبر چيست و داستان از کجا شروع شد؟
روز گذشته کليپي توسط يک خانم که از مسافران پرواز قشم اير آبادان-مشهد بود منتشر شد که به گفتهي وي قريب به ۴۰ نفر در راهروي هواپيما بدون صندلي ماندند و اين در حالي است که تمامي صندليهاي هواپيما تکميل شدهاند.
هواپيماي ايرباس ۳۲۰ بدليل نقض فني جابجا شد/ پرواز بايد لغو ميشد
اما ابوالقاسم جلالي معاون هوانوردي و امور بينالملل سازمان هواپيمايي کشوري ميگويد: براي اين پرواز هواپيماي ايرباس ۳۲۰ در نظر گرفتهشده بود و با توجه به ظرفيت ۳۲۰ نفري اين هواپيما برابر قانون استفاده ۶۰ درصدي از ظرفيت صندليها بهخاطر رعايت پروتکلهاي بهداشتي در ايام شيوع کرونا براي ۹۰ مسافر بزرگسال و دو کودک بليط صادر شده بود.
به گفتهي وي هواپيماي ايرباس به دليل داشتن نقص فني با يک هواپيماي آر جي با ظرفيت ۱۰۰ نفر جابجا ميشود که حدود ۱۰ صندلي بيشتر از مسافران پرواز داشته و اين ادعا که براي مسافران جاي خالي و کافي وجود نداشته رد ميشود.
جلالي اضافه کرد: اما مسوولين پرواز به دليل رعايت پروتکلهاي بهداشتي بايد پرواز را لغو و يا از سازمان هواپيمايي و استن در مقابل با کرونا مجوز پرواز با تعداد مسافران بيشاز ۶۰ درصد ظرفيت مجوز ميگرفتند.
از منتشر کننده فيلم شکايت ميکنيم/ بيش از ۶۰ درصد ظرفيت مسافر سوار شد
حسن قاسمي مديرعامل ايرلاين اير قشم پساز تأييد نقص فني هواپيماي ايرباس ۳۲۰ جابهجايي با آر جي ميگويد: ۶۰ درصد هواپيماي آر جي حدود ۷۰ نفر است که از مسافران مازاد خواستيم بليط خود را لغو و وجه پرداختي را دريافت کنند که متأسفانه برخي نپذيرفتند و سوار هواپيما شدند.
وي با بيان آنکه قبول داريم در اين پرواز بيشاز ۶۰ درصد، مسافر سوار شد گفت: پس از آنکه مسافران سوار ميشوند، اين خانمي که ويدئوي مذکور را تهيه کرده، به دروغ ميگويد ۴۰ نفر بيش از ظرفيت سوار شدهاند، مگر چنين چيزي امکان دارد؟ براي هر صندلي يک ماسک اکسيژن در نظر گرفته شده است من خودم خلبان هستم، اگر براي هر پروازي اتفاق Emergency رخ دهد يا براي مسافران مشکل کمبود اکسيژن پيش بيايد، خلبان بايد پاسخگو باشد که چرا براي مسافران، ماسک اکسيژن به تعداد کافي در پرواز نبوده است.
قاسمي افزود: قسم اير از طريق پليس فتا از منتشر کننده اين فيلم شکايت و اعاده حيثيت خواهد کرد.
بهداشت و درمان خوزستان از ايرلاين مذکور شکايت کند
قاسم سليماني دشتکي استاندار خوزستان در خصوص اين اتفاق ميگويد: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ايام کرونا بايد از ۵۰ درصد هواپيماها، قطارها و اتوبوسهاي مسافري استفاده شود که با بروز اين اتفاق از مسوولين بهداشت و درمان استان ميخواهم از شرکت هواپيمايي مذکور براي جلوگيري از تکرار چنين برنامهاي شکايت کنند.