برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استفاده از شیره تریاک برای درمان کرونا مفید است؟

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
استفاده از شیره تریاک برای درمان کرونا مفید است؟

خبرآنلاين/ عضو کميته کشوري واکسن کرونا با حضور در برنامه «طبيب» با تأکيد بر اينکه خريد ۶۰ ميليون دوز واکسن کرونا تحولي در بحث واکسيناسيون است، تصريح کرد: تا زماني که ۷۰ درصد جمعيت واکسن نزنند ويروس از چرخش نيفتاده و نمي‌توان بيماري را کنترل و احساس ايمني کرد.
«پيام طبرسي» در برنامه «طبيب» با اشاره به اينکه تا زماني که ۷۰ درصد جمعيت واکسن نزنند ويروس از چرخش نيفتاده و نمي‌توان احساس ايمني کرد، يادآور شد: بعد از ۱۴ و ۱۵ فروردين، واکسيناسيون سرعت بيشتري گرفت و به اميد خدا واکسيناسيون کادر پزشکي و افراد پرخطر تا دو هفته ديگر تمام مي‌شود، خبر خوب ديگر اين است که ايران ۶۰ ميليون دوز از روسيه واکسن خريد که اين اتفاق خوبي بوده و تحولي در بحث واکسيناسيون است، چراکه اگر از تيرماه هم واکسن‌هاي ايراني وارد بازار شود پوشش واکسيناسيون خوبي را خواهيم داشت.   
اين پزشک متخصص با تأکيد بر اينکه هر واکسني آمد بزنيد، عنوان کرد: چون اين واکسن‌ها را سازمان غذا و دارو تأييد کرده و ما به اين سازمان اعتماد کامل داريم، چون مستقل است و کارشناسان منصف و عالمي در آنجا حضور دارند که اگر دارو يا واکسني مشکل داشته باشد آنها را تأييد نمي‌کنند. البته واکسن بايد هر شش ماه تجديد شود، اما اگر ويروس از چرخه بيفتد باز هم بسياري از مشکلات حل مي‌شود و بيماري قابل کنترل خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سؤال که «آيا کساني که کرونا گرفتند بايد واکسن بزنند يا نه» نيز گفت: در ايران سياست اين است چون واکسن کم است فعلا کساني که کرونا نگرفتند واکسن بزنند، اما با اين شرايط که زمان ايمني‌بخشي واکسن مشخص نيست، حتي کساني که گرفتند هم بايد دو دوز را بزنند.  
طبرسي در خصوص اينکه آيا مشکلات عدم اعمال محدوديت و تبعات تصميمات به ستاد کرونا منتقل مي‌شود، اظهار کرد: به هر حال آنها خودشان در جريان اين موضوعات هستند به ويژه اينکه اين موضوعات مرتبا از طريق رسانه‌ها، مجلس و حتي اعضاي دولت به آنها منتقل مي‌شود، اما آنها برآورد تصميمات و اتفاقات را معيار قرار مي‌دهند، در هر صورت به نظر من برآورد هم بايد به نوعي پيش برود که وضعيت را بهتر کند، ضمن اينکه الان اختلاف به نفع نيست و اگر در جايي افرادي اختلاف نظر دارند بهتر است روي آن تکيه نکنند و همه کمک کنند تا بيماري زودتر جمع شود.
رئيس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري با اشاره به اينکه اگر ۱۰ روز يک استراحت بدهيم تا ويروس از چرخه بيفتند به کم شدن بار بيماري کمک خواهد شد، تصريح کرد: در حال حاضر دورهمي‌ها و رستوران‌ها، مراسم‌هاي افطاري و مکان‌هاي بسته پرخطرترين مکان‌ها براي انتقال ويروس است چون ماسک‌ها را در آنجا برمي‌داريم، ضمن اينکه مشخص است که هر چه ترددمان بيشتر باشد، ريسک ابتلا هم بالاتر مي‌رود.

وي در ادامه در خصوص درصد ابتلاي مجدد نيز توضيح داد: تحقيقاتي که در فاصله حدود چهار تا پنج ماه انجام شده نشان داده که افرادي که کرونا مي‌گيرند تا ۸۰ درصد نسبت به کروناي بعدي ابتلا پيدا مي‌کنند اما اين درصد در خصوص افراد بالاي ۶۵ سال پائين آمده و احتمال ابتلاي مجددشان بيشتر است.
طبرسي در پايان در خصوص شايعه بهبود کرونا با شيره ترياک نيز گفت: چنين خود درماني را در خصوص چند بيمار شاهد بوديم که وضعيت بيماران بدتر هم شد، حتي بيماري را هم داشتيم که با استفاده از اين شيوه کروناي شديدتري هم گرفت و پس از آن نيز درگير ترک اعتياد آن شد، اين روش اصلا توصيه نمي‌شود، چراکه جداي همه مشکلات ممکن است اين مواد با داروهاي ديگر تداخل کرده و وضعيت بيماران را وخيم‌تر ‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره