برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ورود حجم زیادی از واکسن‌های ایرانی کرونا به بازار در شهریور ماه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ورود حجم زیادی از واکسن‌های ایرانی کرونا به بازار در شهریور ماه

ايرنا/ عضو کميته علمي ستاد ملي مقابله با کرونا با تاکيد براينکه بحران واکسن کرونا در کشور با ورود توليدات داخلي از شهريور ماه برطرف خواهد شد، گفت: واکسن هاي کرونا داخلي از شهريور ماه با حجم زيادي وارد بازار مي شوند.

دکتر مصطفي قانعي روز سه شنبه افزود: اولين واکسن ايراني از اواخر خرداد ماه در دسترس هموطنان قرار مي گيرد و به تدريج اين روند شتاب مي گيرد.

وي با اشاره به اينکه مراحل توليد واکسن داخلي کرونا در حال طي شدن است، گفت: تاکنون چهار مجموعه مجوز ورود به کارآزمايي باليني را اخذ کردند و اين مجموعه ها با تمام تلاش در حال فعاليت هستند تا محصول امن، موثر و با کيفيت در اختيار هموطنان قرار گيرد.

قانعي بيان داشت: ستاد اجرايي فرمان امام، موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي و وزارت دفاع سه مجموعه داخلي هستند که در حال توليد واکسن کرونا مي باشند و مجموعه چهارم کار مشترک ايران و کوبا که توسط انتستيتو پاستور در حال انجام است.

عضو کميته علمي ستاد ملي مقابله با کرونا اظهار اميدواري کرد که تا مهرماه امسال چهار مجموعه ديگر هم مجوز کميته اخلاق در پژوهش هاي پزشکي را بگيرند.

وي درباره توليد مشترک واکسن کرونا اظهار داشت: علاوه بر توليد واکسن‌هاي داخلي، همکاري مشترک با برخي از کشورها از جمله  براي ساخت واکسن انجام مي‌شود.

قانعي با بيان اينکه توليد واکسن گاماليا با يک شرکت روسي در حال انجام است، ادامه داد: واکسن مشترک استراليا يکي ديگر از کارهاي مشترک که در حال مراحل توليد خود است.

وي ادامه داد: واکسن کرونا مشترک ايران و کوبا مجوز کميته اخلاق در پژوهش هاي پزشکي را دريافت کرده و تا چند روز آينده وارد مرجله سوم کارآزمايي باليني مي شود.

به گزارش ايرنا، واکسن " کوو ايران برکت" ستاد اجرايي فرمان امام در حال طي کردن مرحله دوم تست انساني خود است و به زودي وارد مرحله سوم مي شود.

واکسن " رازي کوو پارس " هم در انتهاي مرحله اول تست باليني است و در صورت کسب مجوزهاي لازم به زودي مرحله دوم را آغاز خواهد کرد.

واکسن پاستور کار مشترک ايران و کوبا است که مراحل اول و دوم تست انساني خود را در کوبا طي کرده و علاوه بر  انجام مرحله سوم در کوبا، اين مرحله به زودي در ايران هم انجام خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar