برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرانجام دوئل شهردار و دادستان ایلام بر سر کیفرخواست به کجا می‌رسد؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سرانجام دوئل شهردار و دادستان ایلام بر سر کیفرخواست به کجا می‌رسد؟

تسنيم/ شهردار ايلام در واکنش به کيفر خواست صادره با بيان اينکه "گردنم در برابر قانون از مو باريک‌تر است" پاسخ داد و دادستان ايلام نيز گفت: هر گونه مظلوم‌نمايي متهمين اين پرونده و فضاسازي، برخورد قاطع تر ما را به دنبال خواهد داشت.
شهردار ايلام در واکنش به کيفر خواست صادره عليه خود با عنوان "گردنم در برابر قانون از مو باريک تر است" پاسخ داد  و دادستان ايلام نيز گفت هر گونه مظلوم‌نمايي متهمان اين پرونده و فضاسازي، برخورد قاطع‌تر ما را به دنبال خواهد داشت.

سکانس اول

ر‌سانه‌اي شدن "کيفرخواست شهردار ايلام" به اتهام‌ "تصرف غيرقانوني، اهمال در انجام وظايف قانوني منجر به تضييع بيت‌المال و تدليس در انجام معامله دولتي " با واکنش طالب صادقيان شهردار ايلام مواجه شد و گفت: گردنم در برابر قانون از مو باريک‌تر است.
وي با بيان اينکه حضور و پاسخگويي در دادگاه و محافل نظارتي بخشي از وظيفه ‌يک مدير است اظهار داشت:  نزديک به 4 سال است به عنوان خادم در کنار مردم بوده و در اين مدت تمام توان خودرا در جهت تحقق برنامه‌ها و ساختن  اين شهر بکار برده و نزد خدا و وجدان خود آسوده‌ام که ذره‌اى خلاف منافع مردم حرکت نکرده و همچنين در انجام وظايف محول شده کوتاهى و کم کارى نداشته ام و بارها در مورد عملکرد خود و مجموعه مستقيم به مردم گزارش داده و با دستگاه هاي نظارتي هم تعامل کامل و کافى را داشته‌ام.
شهر‌دار ايلام يادآور شد: در حدود سه سال و اندى فعاليت با انجام بيش از 200 پروژه‌‌ ريز و درشت‌، تغييرات اساسى در بطن شهر گوياى همه چيز بوده و هست‌ و البته با اين حجم پروژه و در اين چند صد مورد کاملا طبيعى است ابهامى وارد شود که لزوما از لحاظ مالى و اختلاس و ارتشا نيست که بنده نيز همانند ديگر مسئولان و ديگر سازمان‌ها براى پاسخگويي به شبهات و ابهامات در هر دادگاهى که لازم به توضيح باشد حاضر خواهم شد.
وي بيان کرد: اين روند در مراجع و واحدهاي قضايي يک روند طبيعي بوده و دال بر اثبات يک جرم نمي‌باشد؛ اما نحوه‌ى انتشار و عدم شفاف سازي در اين خصوص سبب شد که افکار عمومي با برخي ابهامات و شبهات روبه‌رو شوند.
صادقيان  خاطر‌نشان کرد: صدور کيفرخواست نيز به معناي اثبات جرم نبوده و نيست ‌اما اينکه پيش از اثبات جرم اسامي افراد را منتشر کرده و قضاوت کنيم غيراخلاقي، غيرحرفه‌اي و به جهت دنبال کردن مقاصدى خاص بوده است.
شهردار ايلام با توصيه به رسانه‌ها گفت: اى کاش قلم که دست مي‌گيريم  آبروى افراد مورد توجه قرار گيرد تا خداي ناکرده حيثيت کسي‌ راحت خدشه دار نشود‌.

سکانس دوم

افشار خسرو‌زاده دادستان ايلام نيز با بيان اينکه "هر‌گونه مظلوم‌نمايي متهمين اين پرونده و فضاسازي، برخورد قاطع‌تر ما را به دنبال خواهد داشت" اظهار داشت: سازمان اطلاعات سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام در گزارش اين تخلفات نقش پررنگي داشته  و به خوبي موارد را رصد کرده است دراين پرونده سعي شده  ضمن رعايت حقوق شهروندي با نظارت بازپرس محترم پرونده، ادله و مستندات جرم  توسط اطلاعات سپاه انجام و سازمان بازرسي استان نيز نسبت به تراکنش‌هاي مالي شهرداري در حوزه‌‌ وظيفه ‌خود، بررسي‌هاي تکميلي را انجام  دهد.
وي گفت‌: در اين پرونده دلايل مختلف و محکمه‌پسندي جمع‌آوري شده ‌تا النهايه پس از صدور قرار نهايي توسط بازپرس پرتلاش و اظهارنظر معاون محترم اظهارنظر و تاييد بنده منجر به صدورکيفر خواست شده است.
دادستان ايلام با بيان اين نکته که با کمال احترام با متهمين برخورد شده است، بيان کرد: نامبردگان با  قرار قبولي  وثيقه  آزادند و انتشار خبر نيز در پرونده‌هاي اقتصادي پس از ارسال گزارش بنا  به تکليف قانوني به  حوزه رسانه قوه قضائيه توسط خبرگزاري ميزان انجام مي‌گيرد و پس از آن ديگر رسانه‌ها با ذکر منبع خبر منتشر مي‌کنند و همين الان هم که بنده مصاحبه مي‌کنم پس از انتشار خبر در رسانه ميزان مي‌باشد.
خسروي‌زاد در پايان خطاب به رسانه‌ها گفت از مطالبي که موجب تشويش اذهان عمومي مي‌شوند، خودداري کرده و زود قضاوت نکنند، ما هم به کار خود و همه ‌ همکاران و بازپرس و مجموعه‌هايي که در اين پرونده حضور دارند اعتماد کامل داريم.
وي  در پايان اظهار داشت، هر گونه مظلوم نمايي متهمين پرونده و حاکم کردن جو مورد نظر خود در فضاي مجازي و رسانه اي باعث برخورد قاطع‌تر ما با آنها خواهد شد.
همزمان با انتشار وسيع سخنان شهردار ايلام در فضاي رسانه‌اي و شبکه‌هاي اجتماعي  استان ايلام و ايجاد کمپين‌ها در حمايت از شهردار  و تلاش‌هاي تيم رسانه‌اي شهردار ايلام جهت خنثي‌سازي تبعات و آثار صدور کيفر خواست صادره توسط دادستان ايلام  در افکار عمومي و مجاب کردن مردم در اينکه "تخلف و جرمي صورت نگرفته است" با واکنش دادستان ايلام مواجه و افشار خسرو زاده با اشاره به محکمه پسند بودن گزارشات واصله به متهمان پرونده هشدار داد از هرگونه مظلوم نمايي و فضا‌سازي رسانه‌اي اجتناب تا پرونده در مسير قانوني خود طي طريق کند.


انتظار و سئوال مردم ايلام اين است که با وجود پرونده روي ميز دادستان ايلام که به صدور کيفر خواست نيز منجر شده است، سرانجام دوئل "شهردار و  دادستان ايلام" بر سر کيفرخواست  به کجا مي‌رسد؟ آيا پيروز اين دوئل "هياهو" خواهد بود يا "عدالت" و آيا مزه شيرين عدالت  بر کام مردم  ايلام در اين پرونده خواهد نشست يا "هياهوي رسانه‌اي" مسير "عدالت" را منحرف خواهد کرد؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره