نماد آخرین خبر

پاسخ حناچی به انتقادها درباره ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت‌ زهرا(س)

منبع
ايلنا
بروزرسانی
پاسخ حناچی به انتقادها درباره ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت‌ زهرا(س)

ايلنا/ شهردار تهران توضيحاتي درباره علت تغيير مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران ارائه کرد.

پيروز حناچي، شهردار تهران در نشست خبري مشترکي که با حضور مناف هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيک و محمد فرجود رئيس سازمان فناوري و اطلاعات شهرداري تهران برگزار شد، گفت: برنامه جامع حمل و نقل ريلي  در شوراي عالي ترافيک براي اولين بار به تصويب رسيد و معناي آن اين است که با سليقه فردي تغييرات نخواهيم داشت.

او ادامه داد: اتصال قطار شهري به اقمار تهران را در دستور کار داريم. قطار پرند تامين اعتبار شده است و با اتصال خط جنوبي تهران از بهشت زهرا به پرند روزانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر را در پهنه جنوبي به حمل و نقل عمومي اضافه خواهيم کرد.

حناچي با بيان اينکه شرايط کرونا براي شهرداري‌ها در همه جاي دنيا کاهش درآمد و افزايش هزينه داشت، اظهار کرد: تنها در حوزه حمل و نقل ماهانه بيش از ۱۰۰ ميليارد عدم النفع و کاهش درآمد داشتيم. در سال ۹۰، بودجه شهرداري ۷ و ۱ دهم ميليارد دلار بود که در مقايسه اين رقم در سال جاري به يک و نيم ميليارد دلار بودجه رسيده و به رقم آن ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به شبکه حمل ونقل عمومي اضافه کرديم و اميدواريم اولين پارت از نسل اتوبوس‌هاي برقي را در اين دوره در تهران بهره برداي کنيم.‌

شهردار تهران گفت: يکي از دستاوردهاي اين دوره افزايش رنکينگ جهاني تهران در زمينه هوشمندي است. سامانه تهران من بيش از ۳ ميليون کاربر دارد که رقم بالايي براي يک اپليکيشن محلي است.

او با اشاره به زير ساخت‌هاي هوشمندسازي در تهران گقت: در سال ۹۸ از ظرفيت زيرساخت‌هاي هوشمند استفاده کرديم و اطلاع رساني به مردم يکي از خروجي‌هاي هوشمندسازي بوده است. اولين انتخابات تمام الکترونيک را با حضور بيش از ۵۰۰ هزار نفر تجربه کرديم. در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري، اطلاعات فناوري شده ما بسيار تاثيرگذار بوده و رصد خانه تهران به توليد نقشه‌هاي جديد در اين دوره پرداخت.

او افزود: در حوزه پسماند و طرح سهند بهره‌وري افزايش يافته که بخشي از آن ناشي از اطلاعاتي است که از طريق هوشمندسازي ايجاد شده است. بخشي از همکاران ما در زمينه خودرويي شاکي هستند اما هنوز اقدام جدي انجام نداديم. در حوزه پسماند کاهش ميزان زباله روزانه تهران يکي از دستاوردهاي اين طرح است.‌

شهردار تهران درباره علت تغيير مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران گفت: آقاي نوبخت دوره سختي را مديريت کردند و تراز درآمدها در شرکت بهره برداري نيز در پي شيوع کرونا به هم خورد و مدير مستهلک و خسته مي‌شود. با جمع بندي و مذاکره‌اي که داشتيم به اين نتيجه رسيديم در مکان ديگري در حوزه حمل و نقل در خدمت ايشان باشيم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبني بر اينکه چه مستنداتي براي ممنوعيت استفاده از ادوات موسيقي در بهشت زهرا را اعلام کرده است، گفت: سياست عمومي شهرداري تهران اين است که وجدان عمومي را در مواردي که اختلاف نظر وجود دارد، در نظر بگيريم. اينطور نيست که براي همه موارد مصوبه شورا داشته باشيم و خيلي چيزها عرفي، قانوني و شرعي است و وظيفه داريم موارد شرعي را رعايت کنيم. البته  در اين مورد اتفاق نظر شرعي وجود ندارد و نگفتيم کسي سوگواري نکند. در محيط عمومي که قبرها مجاور همديگر قرار دارند، ممکن است کسي اين مساله را بپسند و کسي نه، از همين‌رو رعايت  فضاي عمومي توصيه شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar