گوشیهای هوشمند، پیامهای هوشمند، مخاطبان باهوش
آخرين خبر/ تمام پيامها از هر نوع و در هر بستري با هدف يا اهداف مشخصي توليد و منتشر ميشوند. هدف ممکن است کاملاً شخصي باشد مثل پيامهايي که در شبکههاي اجتماعي صرفاً با هدف جلبتوجه توليد ميشوند. ممکن است با اهداف بزرگتري مانند انجام کارهاي فرهنگي يا اطلاعرساني به جامعه توليد شوند. شناسايي هدف يا اهداف توليد يک پيام ميتواند در عين سادگي بسيار پيچيده باشد.
بهعنوان مثال استفاده از مواد غذايي تازه براي حفظ سلامتي بهتر است و استفاده از مواد غذايي آماده و کنسروي چندان توصيه نميشود. انتشار خبري مبني بر ابتلا به سرطان بر اثر مصرف کنسروهاي مواد غذايي را در نظر بگيريد. اگر اين خبر با تصوير يک برند تجاري شناخته شده باشد آيا به نظرتان هدف از اين خبر صرفاً آگاهي دادن به مخاطب است يا ضربه زدن به يک برند تجاري مشخص که تصويرش به محتواي خبر اضافه شده؟ همواره در مواجهه با پيامهايي که در شبکههاي اجتماعي به اشتراک گذاشته ميشود اين سؤال را از خودتان بپرسيد که: اين پيام با چه هدفي توليد شده است؟ اين نکته مهم است که در مواجهه با پيامهاي رسانهاي بهصورت هوشمندانه تلاش کنيم تا با توجه به توليدکننده پيام، محتواي پيام، زمان و بستر انتشار و مخاطبي که پيام براي او توليد شده هدف از توليد پيام را مشخص کنيم و نسبت به هر پيام واکنش مناسبي داشته باشيم.