مهر/ مديرعامل شرکت علايم راهنمايي و فني ايران (عرف ايران ) گفت: تهراني ها مي توانند روز هاي پاياني سال جاري از بزرگترين پل عابر پياده خاور ميانه که در ميدان رسالت احداث شده استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاري مهر، ياسر مير احمدي گفت: از ابتداي سال 91 احداث پل ميدان رسالت را آغاز کرديم و اکنون کار به پايان رسيده و تنها نصب پله برقي آن باقي مانده است.
مجري اين طرح ادامه داد: تا قبل از پايان سال پله برقي نيز نصب مي شود و شهروندان مي توانند از بزرگ ترين پل عابرپياده خاورميانه استفاده کنند.
مير احمدي در باره ويژگي هاي اين پل نيز اظهار کرد : اين پل طراحي ويژه اي دارد که به شکل قوسي و با عرض عرشه 3 متر است. اين در حالي است که در ايران پل ها حداکثر با عرض 2 و نيم متر ساخته مي شود.افزايش عرض اين پل به دليل اين است که شهروندان بيش تري بتوانند از آن عبور کنند . طول عرشه پل هم 300 متر است که بيش از 320 تن آهن آلات در آن استفاده شده است.
به گفته او اين پل 3 شاخه دارد که خيابان مدني ، هنگام و سلمان ترقي را به يکديگر متصل مي کند.
مديرعامل شرکت علايم راهنمايي و فني ايران توضيح داد : يکي ديگر از ويژگي هاي اين سازه در قسمت مياني به چشم مي خورد که به صورت گرد و با قطر 10 متر روي زير گذر ميدان رسالت با ارتفاع 15 متر نصب شده تا شهروندان را به خط 5 بي آر تي برساند.
وي در پاسخ به اين که چرا ميدان رسالت براي نصب اين پل انتخاب شد ، عنوان کرد :پل عابر پياده ميدان رسالت مشکلات زيادي را براي شهروندان ايجاد کرده بود و از اين رو کمبودي جدي در اين حوزه احساس مي شد.
مير احمدي با بيان اين که پل ميدان رسالت نخستين پل عابر پياده بزرگ در تهران است، از احداث پل هاي هوايي بزرگ در نقاط ديگر تهران خبر داد و هزينه ساخت اين پل را حدود سه ميليارد تومان اعلام کرد.
مجري طرح پل عابر پياده ميدان رسالت در پاسخ به اين سوال که چرا Moving walke در اين پل نصب نشده است تا شهروندان مجبور نباشند طول 300 متري عرشه را پياده طي کنند ، گفت : Moving walke تنها يک بار در پل عابر پياده استاد حسن بنا نصب شد که تجربه موفقي نبود و تنها مدت کوتاهي مدتي کار کرد. اين امکانات انگيزه شهروندان را براي استفاده از پل عابر پياده افزايش مي دهد و در پل هاي بعدي نصب آن را در دستور کار داريم البته با کيفيت بالاتر تا دچار مشکل نشود.
مير احمدي بر مکانيزه شدن همه پل ها تاکيد کرد و افزود: مکانيزه شدن پل ها مي تواند نقش زيادي در ايمن سازي و روان سازي ترافيکي داشته باشد و جان شهروندان را حفظ کند.