برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تغییر در شیوه ارزشیابی درس فارسی در دوره متوسطه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تغییر در شیوه ارزشیابی درس فارسی در دوره متوسطه

باشگاه خبرنگاران/ دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: در کميسيون معين شوراي عالي با تغيير شيوه ارزشيابي درس فارسي دوره اول متوسطه موافقت شد.

محمود اماني طهراني دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۹۸۶ در چهلمين جلسه کميسيون معين شوراي عالي آموزش و پرورش بيان کرد: در اين جلسه موضوع «واگذاري اختيار تصويب برخي از مقررات به کميسيون معين شوراي عالي آموزش و پرورش» مورد توجه قرار گرفت و پس از بحث و بررسي‌هاي انجام شده درباره درس قرائت فارسي و انشاء دوره اول متوسطه، با تغيير عنوان و شيوه ارزشيابي درس قرائت فارسي و انشاء اين دوره از سال تحصيلي ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ موافقت شد.

او افزود: بر اساس اين مصوبه عنوان «قرائت و دستور زبان فارسي» به «فارسي» و نوع ارزشيابي آن از شفاهي به «کتبي – شفاهي» به ميزان نمره ۱۰ -۱۰ و عنوان «انشاء» به «نگارش» تغيير کرد.

اماني طهراني تصريح کرد: يکي از دغدغه‌هاي اصلي دبيران ادبيات فارسي و نگارش تغيير عنوان و شيوه سنجش و ارزشيابي درس قرائت فارسي از شفاهي به «کتبي – شفاهي» بود تا بتوانند همه ساحت‌هاي ذوقي و دانشي اين درس را مورد سنجش قرار دهند.

دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: از آنجايي که بخش عمده‌اي از محتواي درس فارسي را درک مطلب، واژگان، دانش‌هاي زباني و ادبي، تاريخ ادبيات و تحليل متن تشکيل مي‌دهد که صرفاً به شيوه قرائت اجرا نمي‌شود، لذا در اين جلسه پيشنهاد شد عنوان «فارسي» در کارنامه و سرفصل‌هاي درسي جايگزين «قرائت فارسي» شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره