برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش اثربخشی واکسن‌های کرونا در برابر جهش دلتا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاهش اثربخشی واکسن‌های کرونا در برابر جهش دلتا

ايسنا/ يکي از مقامات سازمان جهاني بهداشت (WHO) گفت: واکسن هاي کوويد-۱۹ در حال از دست دادن اثربخشي خود در برابر سويه دلتاي کرونا هستند.
يک متخصص اپيدميولوژي در اظهاراتي گفت: واکسن هاي کوويد-۱۹ نشانه هايي از کاهش اثربخشي در برابر سويه دلتاي کروناويروس از خود نشان داده اند هرچند واکسن‌هاي موجود همچنان در پيشگيري از ابتلا به نوع شديد بيماري و مرگ ناشي از آن موثر هستند.
اين مقام سازمان جهاني بهداشت افزود: ممکن است در آينده با يک مجموعه جهش ويروسي مواجه شويم و به اين معني است که واکسن ها قدرت خود را در برابر کروناويروس از دست مي دهند.
سويه "دلتا پلاس" که به دليل جهش در نوع دلتا يا "B.۱.۶۱۷.۲" شکل گرفته، اولين بار در هند شناسايي شد و يکي از محرک هاي اصلي بروز موج دوم بيماري در اين کشور و چندين کشور ديگر از جمله انگليس محسوب مي شود.
اين سويه از سرعت انتقال بالايي برخوردار است و سازمان جهاني بهداشت از آن به عنوان چهارمين سويه نگران کننده ويروس نام برده است.
بوريس جانسون، نخست وزير انگليس نيز نسبت به احتمال مواجهه با زمستاني سخت در اين کشور خبر داد. موارد ابتلا به سويه دلتا در يک هفته حدود ۳۰ درصد در انگليس افزايش داشته و موارد بستري و پذيرش در بخش مراقبتهاي ويژه نيز روند صعودي پيدا کرده است.

مقامات روسيه نيز عامل افزايش موارد ابتلا به بيماري کوويد-۱۹ در اين کشور را سويه دلتاي کروناويروس اعلام کرده اند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره