سقوط پرواز تهران- یاسوج تکذیب شد
ايرنا/ مدير فرودگاه ياسوج گفت: ادعاي برخي کانال هاي فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي مبني بر سقوط هواپيماي تهران ياسوج صحت ندارد.
عنايت انصاري فرد روز دوشنبه اظهار داشت: خبر سقوط هواپيماي تهران ياسوج که در برخي کانال ها منتشر شده کذب است و صحت ندارد.
وي افزود: اين پرواز ساعت ۱۱ و ۱۰ دقيقه از فرودگاه مهرآباد تهران بلند شده است و ساعت ۱۲ و ۱۵ دقيقه در فرودگاه ياسوج به زمين نشست.
مدير فرودگاه ياسوج تصريح کرد: اين پرواز توسط شرکت هواپيمايي پارس اير با هواپيماي CRJ۲۰۰ انجام شد.
فرودگاه ياسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفعترين فرودگاه کشور است با اين تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالي که فرودگاه ياسوج در کاسه قرار گرفته است و اين شرايط را براي نشست و برخاست هواپيما خاص ميکند.
در سال ۹۳ فرودگاه ياسوج يکي از محدودترين باندهاي فرودگاهي کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(ميزان فشردگي آسفالت در واحد متر مربع) آن نيز پايين بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترين پروژه عمليات خاکي کشور و استان با حجم يک ميليون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در اين فرودگاه انجام شد.
pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نيز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا يافت تا يکي از با کيفيت ترين باندهاي فرودگاهي کشور در استان کهگيلويه و بويراحمد ساخته شود.
روشنايي باند فرودگاه ياسوج نيز کامل شد و در شرايط مه و شب نيز ميتواند پرواز داشته باشد يعني فرودگاه ياسوج شرايط لازم براي انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه ياسوج از جمله مصوبههاي سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگيلويه و بويراحمد بود.
فرودگاه ياسوج اکنون به گفته مدير فرودگاه، کارشناسان هوانوردي و استاندار کهگيلويه و بويراحمد هيچ مشکل و مانعي براي از سرگيري مجدد پروازهاي مسافري تهران ياسوج و برعکس و ديگر شهرهاي کشور ندارد.
هم اکنون در روزهاي شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپيما در فرودگاه شهيد اميدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت مي گيرد.
فرودگاه گچساران پيش از پيروزي انقلاب با هدف تسهيل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها يک پرواز هفتگي داشت.
طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعاليت دولت دهم افزايش يافت.
بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازي و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران واگذار شده است.
واگذاري مالکيت فرودگاه گچساران به حوزه عملياتي فرودگاه ياسوج با پيگيري هاي مديريت اين فرودگاه و حمايت هاي مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران و استاندار کهگيلويه و بويراحمد صورت گرفته است.
فرودگاه گچساران مي تواند به فرصتي براي بهره مندي جمعيت ۴۰۰هزار نفري شهرهاي جنوبي کهگيلويه و بويراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئي، لنده و باشت براي سفرهاي هوايي تبديل شود.
استان کهگيلويه و بويراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعيت در جنوب غربي ايران داراي ۲ فرودگاه در شهرهاي ياسوج و دوگنبدان است.