logo

کاهش محسوس دما و افزایش بارش‌ها در کشور

منبع
ميزان
بروزرسانی
کاهش محسوس دما و افزایش بارش‌ها در کشور

ميزان/ يک کارشناس سازمان هواشناسي به بررسي وضعيت جوي چند روز آينده کشور پرداخت.

امين حسين نقشينه کارشناس هواشناسي در خصوص آخرين وضعيت آب و هوايي کشور گفت:امروز صبح شاهد طوفان شن و خاک در زابل بوديم سرعت لحظه‌اي وزش باد به ۸۲ کيلومتر رسيد و ديد را در زابل به ۵۰۰ متر کاست، اگرچه که در روز قبل هشدار افزايش فعاليت بادهاي ۱۲۰ روزه در منطقه شمال سيستان وبلوچستان، نيمه شرقي خراسان رضوي ونوار شرقي و نيمه شمالي خراسان جنوبي را صادر شده بود.

وي ادامه داد:اين وضعيت موجب طوفان شن، کاهش ديد، کاهش کيفيت هوا، اختلال در تردد جاده‌اي و خسارت به سازه‌هاي موقت و محصولات کشاوري و هشدار براي تردد غير ضروري همه گروه‌هاي سني شده است. در دو روز آينده در برخي مناطق آذربايجان‌هاي شرقي و غربي، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البزر مرکزي در بعد ازظهر و اوايل شب رشد ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهيم بود.

اين کارشناس هواشناسي گفت:تا اواسط هفته آينده براي شمال غرب، استان‌هاي سواحل درياي خزر، دامنه‌هاي جنوبي البرز، تهران ، سمنان نيز بارش باران و کاهش دما را شاهد خواهيم بود.

نقشينه ادامه داد: اين بارش‌ها در گيلان و مازندران از شدت بيشتري برخوردار خواهد شد با توجه به اين موضوع احتمال طغيان رودخانه‌ها، گرفتگي معابر پيش بيني مي‌شود از اين هشدار ويژه به عشاير و همچنين کشاورزان براي تسريع در برداشت محصولات و عايق بندي گلخانه‌ها لازم است.

وي گفت :درياي خزر و در طي دو روز آينده مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشينه در مورد آخرين وضعيت آب و هوايي تهران گفت: براي تهران فردا شب افزايش ابر و بارش‌هاي پراکنده در مناطق شمالي استان را شاهد خواهيم بود. هواي تهران براي پنجشنبه نيمه ابري همراه با و رعد و برق و بارش پراکنده خواهد بود.بيشينه دما امروز در تهران ۳۹ درجه و تا جمعه به ۳۶ درجه بالاي صفر خواهد رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره