برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زمان واکسیناسیون معلمان اعلام شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زمان واکسیناسیون معلمان اعلام شد

ايسنا/ وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اينکه سياست قطعي امسال، بازگشايي حضوري مدارس کشور است، گفت: قطعا واکسيناسيون معلمان يکي از راههاي کاستن از نگراني خانواده هاست که بناست از عيدسعيد غدير خم در سطح کشور با همت وزارت بهداشت آغاز شود.

محسن حاجي ميرزايي در مراسم افتتاحيه سي و پنجمين اجلاس مديران و روساي آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه باهنر در حال برگزاري است با بيان اينکه سال سختي را پشت سر گذاشتيم، افزود: مستندسازي تجربيات کسب شده و کسب آمادگي براي آينده حائز اهميت است. در متن پديده بي نظير و منحصر به فردي قرار گرفتيم و اين فرصت به ما داده شد تا نکات بسياري را بياموزيم.

وي افزود: شبکه ارتباطي، روش انتقال مفاهيم، کيفيت ارزشيابي و سنجش دوره هاي تحصيلي، توانمندي هاي مورد نياز دانش آموزان و معلمان براي فعاليت در اين عرصه و مشارکت خانواده ها در اين وادي، کار کردن در فضاي مجازي، ارتباطي که بايد بين معلم و خانواده برقرار شود، کارکردهاي اجتماعي و پرورشي مدرسه همگي عرصه هاي متنوعي هستند که براي آموختن فراهم اند.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه توصيه مي‌کنم و اميد دارم که به ازاي هر معلم، مدرسه، منطقه و استان جمع بندي هاي روشن و مدون براي آموزش داشته باشيم و اين دين ما به نظام تعليم و تربيت است که بايد به خوبي آن را ادا کنيم، گفت: کسب توانمندي براي شروع سال تحصيلي آتي از اهداف اين اجلاس است. 

حاجي ميرزايي افزود: سازماندهي قريب به يک ميليون نيروي انساني و ۱۵ و نيم ميليون دانش آموز در قالب پروژه مهر کار سخت و پيچيده اي است و امسال پيجيده تر هم هست، زيرا بعد از ۱۹ ماه دوري از آموزش حضوري مي خواهيم مجدد به سمت آموزش حضوري برويم. توصيه نهادهاي بين المللي، بازگشايي مدارس است زيرا مدرسه و آموزش حضوري جايگزين ندارد. 

وي با تاکيد بر اينکه سياست قطعي امسال، بازگشايي حضوري مدارس کشور است، ادامه داد: اگر تا ديروز ديدگاه‌هاي متفاوتي در اين باره وجود داشت، اما امروز اين اجماع حاصل شده که بازگشايي، يک ضرورت است و با هر کيفيتي بشود بايد براي آن برنامه ريزي کرد. سياست قطعي، بازگشايي است، اما برنامه ريزي براي آن متفاوت است.

وزير آموزش و پرورش افزود: اگر با الزام فاصله اجتماعي مواجه باشيم، باز هم بر بازگشايي تاکيد داريم و طوري دانش آموزان را گروه بندي و ساماندهي مي‌کنيم که اين فاصله رعايت شود. قطعا واکسيناسيون معلمان يکي از راههاي کاستن از نگراني خانواده هاست که بناست از عيدسعيد غدير خم در سطح کشور با همت وزارت بهداشت آغاز شود.

وي با بيان اينکه همچنين در آستانه تغيير دولت هستيم و اين نگراني وجود دارد که جابجايي مديران در آستانه سال تحصيلي موجب غفلت شود و فرصت هايي را از دست داده و دانش آموزان آسيب ببينند. بايد شرايط را براي بازگشايي باشکوه مدرسه فراهم کنيم تا اين انتقال کوچکترين آسيبي به بازگشايي سال تحصيلي آسيب وارد نکند.

حاجي ميرزايي ادامه داد: قصد داريم در اين دوره از برگزاري اجلاس، مجموعه فهم و برداشتمان را بسته بندي و منظم کرده و براي يک حرکت کاملتر آماده شويم.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه شش محور اصلي را براي جمع بندي و بررسي در اجلاس، مشخص و گفتارهايي پيرامون آن ارائه خواهد شد، اظهار کرد: سوال مهم درباره قطاري که براي مقصد معيني شروع به حرکت کرده، اين است که آيا به مقصد خواهد رسيد يا خير؟ اگر به مقصد نمي رسد ديگر مهم نيست که مبلمان داخلي آن چگونه است.
به گفته وي، براي تحقق اهداف سندتحول بنيادين، برنامه درسي تدوين و معلم تربيت کرده ايم. سازوکارها و فرايندهايي طراحي و به کار گرفته‌شده است، آيا همه اين امکانات و اقدامات منتج به نتيجه شده است يا خير؟ در مقام داوري نيستم، اما آنچه حائز اهميت است اين است که براي پايش و سنجش رويه ها چقدر کار کرده ايم؟

وي افزود: يک توصيه مهم اين است که هر روز برنامه ها و اقدامات را رصد و پايش کنيد. موظف به اجراي سندتحول بنيادين هستيم و مهمترين ماموريت دستگاه تعليم و تربيت محسوب مي شود، زيرا مطالبه رهبري و تمام نهادهاي قانوني بالادستي است. اگر بخواهيم آموزش و پرورش بالنده داشته باشيم، مسير آن، اجراي سندتحول بنيادين است. ما مأمور به تربيت افراد با کيفيت هستيم.

حاجي ميرزايي با اشاره به يک مشکل بزرگ نظام تعليم و تربيت گفت: در تمام چهار دهه گذشته ما و گذشتگان ما قادر نبوده اند اين مشکل را حل کنند که ما بخش کارکردي نظام اجتماعي و فرهنگي و جزئي از يک کل هستيم، اما نسبت ما با کل، يعني جريان تحول و پيشرفت است.

وزير آموزش و پرورش تاکيد کرد: براي پيشرفت در جامعه هيچ راهي به جز يادگيري وجود ندارد. نقطه آغاز تمام تحولات، نظام يادگيري است و ما نتوانستيم اين ارتباط را برقرار کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره