logo

خبر خوب مینو محرز درباره روند تولید واکسن برکت

منبع
ايلنا
بروزرسانی
خبر خوب مینو محرز درباره روند تولید واکسن برکت

ايلنا/ سرپرست تيم تحقيقاتي واکسن کوو ايران برکت با اشاره به افزايش توليد واکسن برکت از هفته دوم مرداد از تهيه پروپوزال براي واکسيناسيون افراد زير ۱۸ سال خبر داد.

مينو محرز» درباره تزريق عمومي اين واکسن، بيان کرد: ما واکسن‌ها را تحويل وزارت بهداشت داديم، تزريق آن‌ها در دست وزارتخانه است و خارج از حوزه اين وزارتخانه تزريقي انجام نخواهد شد.
وي ادامه داد: واکسن برکت تا الان روي افراد ۱۸ سال به بالا مطالعه مي‌شده، اما الان در حال تهيه‌ي پروپوزالي هستيم که واکسن را براي افراد زير ۱۸ سال هم مطالعه کنيم، مجوز که بگيرد، بقيه‌ي مراحل هم انجام خواهيم داد.
محرز افزود: چون در هر حال بايد مدارس هم فعاليت‌شان را مطابق قبل از سر بگيرند.آمريکا و اروپا هم اول مطالعه‌ي واکسن را بر روي افراد بالاي ۱۸ سال انجام دادند و بعد از موثر بودن پروژه، شروع به مطالعه‌ي گروه سني پايين‌تر کردند.
سرپرست تيم تحقيقاتي واکسن کوو ايران برکت گفت: اخيرا يک ميليون واکسن را به وزارت بهداشت تحويل داديم، الان هم تعدادي ديگر تحويل داده شده و از هفته دوم مرداد ماه ميزان توليد خيلي بالاتر خواهد رفت و در واقع در هفته به چند ميليون دز خواهد رسيد.
محرز افزود: واکسن برکت دو کارخانه دارد که يکي صنعتي و ديگري نيمه صنعتي است، کارخانه‌ي صنعتي که راه بيفتد به هفته‌اي ۲ ميليون دز واکسن خواهيم رسيد.
وي در مورد رژيم غذايي و دارويي بعد از تزريق واکسن ادامه داد: مردم به اطلاعات فضاي مجازي در مورد اين موارد اصلا توجه نکنند، با توجه به اينکه بايد قبل و بعد از تزريق واکسن حتما از ماسک استفاده کنند، نيازي به استفاده از دارو يا مواد غذايي خاصي بعد از تزريق هم ندارند.
محرز افزود: فقط اگر دچار تب يا سردرد شدند از يک مسکن معمولي استفاده کنند و اگر داروي خاصي روزانه مصرف مي‌کنند بعد از واکسيناسيون همچنان مصرف دارو را ادامه دهند، تنها نکته‌ي مهم اين است که چون درگير جهش‌هاي مختلف ويروس هستيم حتما از ماسک استفاده کنند، چون  احتمال ابتلاي مجدد وجود دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره