برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سردار رحیمی: ۷۰ شرکت صوری با مدارک کارتن‌خواب‌ها ارز دولتی می‌گرفتند

منبع
فارس
بروزرسانی
سردار رحیمی: ۷۰ شرکت صوری با مدارک کارتن‌خواب‌ها ارز دولتی می‌گرفتند

فارس/ رئيس پليس پايتخت از شناسايي ۷۰ شرکت صوري و بازداشت ۲۰۰ نفر از اعضاي آنها خبر داد.

سردار حسين رحيمي فرمانده انتظامي پايتخت در حاشيه اجراي سومين مرحله از طرح کاشف که با همکاري پليس آگاهي و امنيت به مرحله اجرا در آمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پليس امنيت پايتخت در طول يکسال گذشته موفق به شناسايي ۷۰ شرکت صوري و انهدام اين شرکت‌ها شده است.

فرمانده انتظامي پايتخت تصريح کرد: اعضاي اين شرکتها با مدارک غير همچون مدارک افراد کارتن‌خواب، کارگر يا نيازمند اقدام به تأسيس شرکت‌ها و دريافت ارز ۴۲۰۰ توماني مي‌کردند؛ به طوري که در طول يکسال گذشته ۹۰۰ ميليون دلار ارز دولتي براي وارد کردن کالاهاي اساسي مانند کاغذ و چوب دريافت کرده اما در واقع کالايي وارد نمي‌کردند.

رئيس پليس پايتخت با بيان اينکه تاکنون ۲۰۰ نفر از اعضاي اين شرکت‌ها بازداشت شده و پرونده کماکان در حال پيگيري است، اعلام کرد: ميلياردها تومان از اموال، املاک و وجوه نقد از اعضاي اين شرکتها کشف شده است.

سردار رحيمي از بازداشت ۲۰ نفر در ارتباط با حوزه زمين‌خواري خبر داد و گفت: ۶ نفر از اين متهمان از عوامل زمين‌خواري و جعل اسناد زمين‌هاي مردم بوده که ۲۰۰ سند دفترچه‌اي از آنها کشف شده که تمام اسناد جعلي است.

فرمانده انتظامي پايتخت تصريح کرد: اعضاي اين باند مهرهاي سازمان هاي ثبت، مسکن و شهرسازي و ساير ارگان‌ها را جعل کرده و در حوزه تهران و دماوند زمين‌هاي خالي را شناسايي کرده و با سندسازي آنها را مي‌فروختند.

سردار رحيمي در خصوص نظارت بر بازار ارز اعلام کرد: پليس جلسات مستمري با بانک مرکزي داشته و براساس درخواست بانک مرکزي نظارت روزانه‌اي بر بازار ارز داريم؛ اگرچه با توجه به اتفاقات روي داده در افغانستان و هرات، متأسفانه دلالان ارزي بلافاصله در تهران مخصوصاً در منطقه فردوسي فعال شدند که در حدود ۱۵ روز اخير، ۲۵ تا ۳۰ نفر از اين افراد را شناسايي و بازداشت کرده‌ايم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar