برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چه مزایایی به فرزندان شهدای سلامت داده می‌شود؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چه مزایایی به فرزندان شهدای سلامت داده می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران/ مديرکل پذيرش و امور اداري ايثارگران بنياد شهيد و امور ايثارگران آخرين جزئيات پرونده‌هاي شهداي سلامت و تعداد اين شهدا را تشريح کرد.
سيد نورالدين علم بلادي مديرکل پذيرش و امور اداري ايثارگران بنياد شهيد و امور ايثارگران در رابطه با آخرين وضعيت شهداي سلامت اظهار کرد:در رسيدگي به پرونده‌هاي احراز شهداي سلامت يا همان شهداي خدمت، مرجع اصلي وزارت بهداشت است يعني اگر پرونده‌اي قرار است تشکيل شود بايد در وزارت بهداشت تشکيل شود و در بنياد شهيد تشکيل نمي‌شود. اين نکته‌اي است که کمتر به آن توجه مي‌شود و سوالات بيشتر به سمت بنياد شهيد مي‌آيد، ولي بنياد شهيد به سوالات کمي مي‌تواند پاسخ دهد.
وي ادامه داد: اينکه چه پرونده تشکيل شده را وزارت بهداشت بايد پاسخ دهد، چون بيناد شهيد فقط پرونده‌هايي را که در کميته ملي احراز شهادت وزارت بهداشت تاييد مي‌شود را تحويل مي‌گيرد و تحت پوشش قرار مي‌دهد، اينکه چند پرونده به اين کميته آمده و تاييد نشده هم در اختيار وزارت بهداشت است.
وي بيان کرد:تاکنون ۱۶۸ پرونده در کميته ملي احراز شهادت خدمت در وزارت بهداشت تاييد و تصويب شده، به بنياد تحويل شده و تحت پوشش بنياد قرار گرفته اند. در آخرين جلسه اين کميته ۳۲ پرونده ديگر هم تاييد شده که وزارت بهداشت در حال تکميل پرونده‌ها و ارسال به بنياد شهيد است که جمعا ۲۰۰ پرونده است.
علم بلادي گفت: خانواده‌هاي اين شهدا تحت پوشش قرار مي‌گيرند و خدمات مشابه بقيه شهدا ارائه خواهد شد و با شهداي ديگري که تحت پوشش بنياد هستند تفاوتي نخواهند داشت و بخشي از خدمات مربوط به حقوق و مزايا است که براساس احکام حقوقي وزارت بهداشت پرداخت مي‌شود. همچنين به خانواده‌هاي آن‌ها خدمات فرهنگي، آموزشي ارائه مي‌شود و فرزندان آن‌ها از سهميه‌هاي مختلفي که به فرزندان شهدا داده مي‌شود، بهره مند مي‌شوند. همچنين به والدين آن‌ها براساس احکامي که وجود دارد مزايا تعلق مي‌گيرد.
وي افزود: کميته ملي احراز شهيد خدمت، چهار عضو اصلي شامل، وزير بهداشت که رئيس اين کميته است، رياست سازمان برنامه و بودجه، رياست سازمان امور استخدامي کشور و رياست بنياد شهيد و امور ايثارگران دارد و اين جلسات هم در وزارت بهداشت تشکيل مي‌شود. قطعا تعدادي از پرونده‌ها قبل از اينکه به اين کميته ارسال شود به دليل نقص مدرک و عدم تطبيق با آيين نامه مربوطه به اين کميته نخواهند رسيد و به دبيرخانه وزارت بهداشت عودت مي‌شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره