برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزئیات قتل خونین پارک دانشجوی تهران

منبع
رکنا
بروزرسانی
جزئیات قتل خونین پارک دانشجوی تهران

رکنا/ 9 متهم در پرونده قتل يک جوان در پارک دانشجو پاي ميز محاکمه رفتند.
بامداد 13 مهر سال 97 درگيري خونين دسته جمعي در پارک دانشجو منجر به قتل شد.در اين درگيري فجيع يک جوان مورد جراحت شديد قرار گرفت و روي تخت بيمارستان جان خود را از دست داد.
يکي از افرادي که به ادعاي خودش در درگيري حضور داشت و مقتول نيز از دوستان او بود با حضور در کلانتري ۱۲۹ جامي خودش را تحويل ماموران داد.
اين پسر ۲۳ ساله با حضور در دادسراي جنايي تهران پرده از راز جنايت برداشت و گفت: من و مقتول دوستان خيلي صميمي بوديم اما ازچنديي پيش با هم قهر بوديم. به حميد نيز گفته بودم که او را سر بساط من در پارک دانشجو نياورد اما او گوش نمي کرد.
وي ادامه داد: شب واقعه مقتول و دوستانش با من تماس گرفتند و گفتند که بيا با هم مشروب بخوريم. به آنها گفتم من اهل مشروب نيستم و نرفتم تا اينکه وقتي به همراه دوستم از سعادت آباد به سمت پارک دانشجو مي رفتيم مقتول تماس گرفت و گفت بيا پارک که من هم آمده ام.
اين فرد افزود: تعجب کردم که در ساعت ۴ صبح به آنجا آمده است و وقتي به پارک رفتم ديدم مقتول و حميد و دو نفر ديگر نيز آمده اند. مقتول را کنار کشيدم و گفتم چرا با من درست سلام عليک نمي کني و گاهي کم محلي مي کني. با هم صحبت و بالاخره آشتي کرديم که دوست من در انتها حرفي زد و حميد که مست بود برافروخته شد.

وي ادامه داد: حميد عريان شد و خودزني کرد و ما او را آرام کرديم اما يکدفعه مقتول با دستفروش ها چهارراه درگير شد. دليل درگيري را نفهميدم اما همه مست بودند و دعوا بالا گرفت.
وي گفت: مقتول چاقو کشيد و همه را مي زد. فقط من را نزده بود که يکدفعه من رفتم ببينم ايوب چرا چاقو خورده نگو دستفروش هاي  ميدان او را از پاي درآورده اند.
اين فرد ادامه داد: مقتول از پله هاي تئاتر شهر پايين رفت و به حوض وسط ميدان تکيه داد که دو تن از دستفروش ها که بعد از اين اقدام شان فراري شده اند با بيش از ۲۰ ضربه ميله آهني به سر و صورت مقتول، او را از پاي درآوردند.وي در پايان گفت: مقتول زير اين ضربات در حال نق زدن بود و هرچه من داد زدم او را کشتيد بي خيال نمي شدند تا اينکه بعد از رفتن دستفروش اورژانس آمد و مقتول را بردند و من نيز بعد از اينکه فهميدم مقتول فوت کرده است خودم را تحويل دادم.»
بعد از اعترافات اين فرد،ماموران پليس اقدام به شناسايي و دستگيري شرکت کنندگان در نزاع منجر به قتل کردند و 9 متهم بازداشت شدند.پرونده براي رسيدگي به دادگاه کيفري يک استان تهران ارجاع شد.
اظهارات متهمان قتل در پارک دانشجو
با تکميل تحقيقات از سوي دادسراي جنايي تهران پرونده با صدور کيفرخواست از سوي دادسراي جنايي تهران براي رسيدگي به شعبه دوم دادگاه کيفري يک استان تهران ارجاع شد و متهمان پاي ميز محاکمه ايستادند.
متهم رديف اول به اتهام مباشرت در قتل عمدي در دفاع از خود گفت:«من اتهامم را قبول ندارم.آن شب درگيري به خاطر حرف هايي که مقتول و دوستانش قبلا پشت سر من و دوستانم زده بودند رخ داد اما مقتول چاقو داشت و ضربه با چاقوي خود او وارد شد.ولي ضربه را من وارد نکردم و نمي دانم چه کسي به او با چاقو ضربه زد.»
ديگر متهمان نيز به اتهام قتل عمدي اقرار نکردند و با توجه به تعدد متهمان،رسيدگي به اين پرونده با اعلام تنفس از سوي قضات به جلسه بعدي دادگاه موکول شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره