دستگیری قاتل فراری پس از بازگشت به ایران

منبع
بروزرسانی
دستگیری قاتل فراری پس از بازگشت به ایران
پسر جنايتکار که پس از قتل به تايلند فرار کرده بود به تصور اينکه پليس در تعقيبش نيست به ايران بازگشت اما در دام ماموران گرفتار شد. به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 17 و 15 دقيقه هفتم تير سال 88 از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 يک فقره مصدوميت در بيمارستان هفتم تير به کلانتري 168 سيزده آبان اعلام شد. با حضور مأموران کلانتري در بيمارستان و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد جواني به نام "امير . ک " 25ساله در محله 13 آبان براثر ضربات چاقو ، مجروح و به بيمارستان منتقل و به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است . با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "قتل عمد" و به دستور شعبه هفتم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب شهرري ، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . در بررسي اظهارات به دست آمده از شاهدان صحنه درگيري مشخص شد که مقتول به همراه يکي ديگر از دوستانش در يک نزاع و درگيري دسته جمعي حضور داشته که در زمان درگيري با سه نفر به اسامي محمد . ث ( 32 ساله ) ، يوسف . ع ( 31 ساله ) و سعيد . م ( 29 ساله ) مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و اين سه نفر پس از درگيري و تخريب خودرو پرايد متعلق به مقتول از محل متواري شده اند . در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با شناسايي هويت متهمان ، شناسايي مخفيگاه و دستگيري متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . کارآگاهان اداره دهم در تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که يکي از متهمان به هويت "يوسف . ع" از افراد شرور و سابقه دار در زمينه خريد و فروش موادمخدر صنعتي و سرقت است که داراي سابقه دستگيري در پليس امنيت نيز مي باشد . همچنين در بررسي سوابق متهم مشخص شد که "يوسف" پيش از وقوع درگيري منجر به قتل به اتهام خريد و فروش موادمخدر دستگير و روانه زندان شده و به تازگي و 10 روز قبل از وقوع درگيري منجر به قتل ، از زندان آزاد شده است . با شناسايي دقيق هويت و سوابق جرايم ارتکابي يوسف . ع ، کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقيقات پليس موفق به شناسايي مخفيگاه وي در خيابان سجاد شمالي شدند و پس از اطمينان از حضور متهم در مخفيگاهش ، وي را هفتم آبان همان سال دستگير و به اداره دهم منتقل کردند . يوسف . ع در اظهارات خود با اعتراف صريح به مشارکت در درگيري منجر به جنايت ، منکر قتل مقتول شد و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " سعيد و محمد با فرد ديگري به نام رسول . ن به صورت اشتراکي در کار خريد و فروش شيشه هستند که در همين رابطه با رسول دچار اختلاف مالي شدند و طبق ادعاي سعيد و محمد ، رسول بايد مبلغ 22 ميليون تومان به آنها پرداخت مي کرد . روز حادثه ، من به همراه "سعيد . م" و "محمد . ث" به در منزل رسول رفتيم اما او در خانه نبود . در مدتي که جلوي در منزل رسول ايستاده بوديم ، برادر رسول به نام حميد به همراه يکي از دوستانش - مقتول - در حاليکه مست بودند به آن محل آمد و از زير پيراهن خود يک عدد چاقو در آورد که اين کار منجر به درگيري شد و "محمد . ث" نيز چاقويي را که از قبل آورده بود برداشت و همزمان با او ، من نيز قمه اي را برداشتم . من ، حميد را تا اواسط کوچه دنبال کردم و وقتي برگشتم ديدم که دوست حميد هم فرار کرده و چون نمي دانستم که او چاقو خورده با محمد شروع به شکستن شيشه هاي پرايد متعلق به مقتول کرده و هر سه نفر سوار ماشين شده و فرار کرديم . فرداي آنروز شنيدم که دوست حميد به نام امير .ک فوت کرده است . مقتول توسط محمد . ث چاقو خورد و محمد نيز بلافاصله پس از اطلاع از موضوع و به صورت غيرقانوني از کشور خارج شد " . کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده ، اقدام به شناسايي مخفيگاه دومين متهم پرونده - سعيد . م - در فاز يک شهرک انديشه کرده و اين متهم را نيز در همان روز دستگير کردند . در تحقيقات انجام شده از سعيد ، او نيز در اعترافاتي مشابه اظهارات يوسف را تأييد کرد . در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با انجام تحقيقات پليسي ، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا کردند که متهم اصلي پرونده پس از فرار و خروج غير قانوني از کشور به کشور تايلند ـ شهر بانکوک رفته است . بلافاصله هماهنگي لازم با پليس بين الملل انجام و مشخصات متهم در اختيار اين پليس قرار گرفت تا سرانجام حدود دو ماه پيش کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که "محمد . ث" دوباره به تهران بازگشته است . کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات خود و با شناسايي مخفيگاه "محمد . ث" در طرشت ، اين محل را تحت مراقبت هاي پليسي و شبانه روزي قرار داده و شامگاه 21 آبان موفق به شناسايي متهم در حين پياده شدن از خودرو و رفتن به مخفيگاه شدند . متهم با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل اقدام به فرار کرد که ماموران با شليک چند تير هوايي و در يک تعقيب و گريز موفق به دستگيري و انتقال وي به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ شدند . متهم در اظهارات خود صراحتا به ارتکاب جنايت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت : پس از قتل به کشور تايلند رفتم اما پس از مدتي و به علت مشکلات مالي مجبور به بازگشت به ايران شدم و در طول اين مدت نيز به صورت مخفيانه در طرشت زندگي مي کردم . سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعتراف صريح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوي مقام قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است .